måndag 18 augusti 2014

ایران قیمت بنزین را در مرز عراق افزایش داد

ایران قیمت بنزین را در مرز عراق افزایش داد

به روز شده:  12:42 گرينويچ - دوشنبه 18 اوت 2014 - 27 مرداد 1393
درگیری‌ها در شمال عراق باعث کمبود سوخت و افزایش قیمت آن در اقلیم کردستان عراق شده است
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قیمت فروش بنزین در مرز عراق را به دلیل درگیری‌ها در شمال عراق و قاچاق سوخت به این منطقه افزایش داده است.
به گزارش رسانه‌های ایران قیمت هر لیتر بنزین در مرز پرویزخان کرمانشاه برای خودروهایی که قصد خروج از ایران را دارند، از ۲۴۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.
افشین رضایی، فرماندار قصر شیرین به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا گفت این تصمیم با هدف "جلوگیری از قاچاق سوخت به ویژه بنزین از ایران به خارج از کشور و منطقه اقلیم کردستان عراق" گرفته شده است.
خبرگزاری مهر گزارش داده که هم‌زمان با تحولات شمال عراق و حملات شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' (داعش) میزان قاچاق بنزین به عراق روندی صعودی پیدا کرده و بنا بر آمارهای غیررسمی به روزانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار لیتر رسیده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا هم از افزایش قاچاق بنزین از ایران به شهر مرزی بیاره در کردستان عراق خبر داده و نوشته تا اواخر تیرماه "هر یک از ۲۰۰ قاچاقچی فعال در این منطقه با ۴۵۰ قاطر بنزین را از ایران به عراق قاچاق و روزانه دست کم ۱۰۰ دلار درآمد کسب می‌کرد."
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه هم از اجرای مصوبه مربوط به نرخ جدید از ۱۵ مرداد ماه خبر داده و گفته "عرضه بنزین به نرخ تعادلی، درآمد قابل توجهی برای کشور ایجاد می‌کند".
فرماندار قصر شیرین در توضیح چگونگی اجرای مصوبه جدید گفته اجرای این قانون شامل خودروهای عراقی که وارد ایران می‌شوند، نمی‌شود و آنها می‌توانند از بنزین با قیمت هر لیتر هزار تومان استفاده کنند اما "در زمان بازگشت میزان بنزین موجود در باک این خودروها براساس نرخ اعلام شده یعنی ۳۵۰۰ تومان برای هر لیتر محاسبه و از آنها دریافت می‌شود".
حملات داعش در شمال عراق و تخریب و اشغال تاسیسات نفتی و همین طور شبکه‌های توزیع باعث افزایش قیمت و کمبود سوخت در اقلیم کردستان عراق شده 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar