diner-offers-15-discount-praying-1
تقاطع: یک رستوران در ایالت کارولینای شمالی در امریکا، به مشتریانی که پیش از صرف غذا، دعا بخوانند، تمرکز کنند، و یا حتی فقط بگویند «متشکرم»، یک سورپرایز خوب در صورت‌حساب‌شان می‌گیرند.
به گزارش تقاطع و به نقل از شبکه‌ی محلی فاکس‌نیوز۸ در کارولینای شمالی، “مری هیگ‌لاند”، صاحب رستوران “شام لذید مری” می‌گوید از تماشای لحظات “آرامش‌بخشی” که تعدادی از مشتریان پیش از خوردن غذا نشان می‌دهند، لذت می‌برد.
او که رستوران را به همراه دخترش اداره می‌کند، تخفیف ۱۵ درصدی به خاطر دعای پیش از غذا را از ۴ سال قبل ارائه می‌دهد؛ با این وجود، این موضوع به تازگی و پس از آن‌که یکی از مشتری‌ها صورت‌حساب خود را بر روی فیسبوک منتشر کرد، به شکل گسترده‌ای رسانه‌ای شد.
خانم هیگ‌لاند در این باره می‌گوید: «ما هیچ‌وقت به مشتری‌ها نمی‌گوییم که آن‌ها شامل تخفیف شده‌اند. ما هرگز این مساله را تبلیغ نکردیم. ما فقط یک بلیط به آن‌ها می‌دهیم بدون در نظر گرفتن این‌که به چه چیزی یا کسی اعتقاد دارند.»
او ادامه می‌دهد: «این یک مساله‌ی مذهبی نیست بلکه به قدردانی و سپاس‌گزاری مربوط می‌شود.»
این گزارش خاطرنشان می‌کند که تخفیف به خاطر دعا، یک قاعده یا سیاست کاری نیست و به نظر مسوول سرویس میز بستگی دارد. بعضی تصمیم می‌گیرند تخفیف بدهند و بعضی دیگر نمی‌دهند.
خانم هیگ‌لاند تاکید می‌کند که کارکنانش الزامی برای تخفیف دادن ندارند: «بعضی از کسانی که این‌جا کار می‌کنند به نوعی مخالف این کار هستند و این از نظر من هیچ ایرادی ندارد.»
او درباره‌ی نظرات منفی منتشرشده در این باره بر روی اینترنت هم می‌گوید: «نه ربطی به مسیحی بودن دارد و نه به هیچ اعتقاد دیگری. این فقط درباره‌ی رفتار توام با قدردانی است.»
یکی از مشتریان این رستوران هم به فاکس‌نیوز۸ می‌گوید: «اینجا فقط یک فضای خوش‌قلبی وجود دارد. این فضا انعکاس احساس مالک رستوران است و این‌که به چه چیزی اهمیت می‌دهند.»

diner-offers-15-discount-praying-3
diner-offers-15-discount-praying-2