fredag 22 juli 2016

سفارت ایران در آنکارا در مورد سفر و معامله در ترکیه هشدار داد

سفارت ایران در آنکارا در مورد سفر و معامله در ترکیه هشدار داد

  • 4 ساعت پیش
کپی رایت تصویر
Image captionسفارت جمهوری از ایرانیان خواسته شرایط حالت فوق‌العاده در ترکیه را در نظر بگیرند
وزارت خارجه ایران به شهروندان این کشور در مورد سفر به ترکیه و انعقاد قرارداد در آن کشور هشدار داد.
در پی برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه، سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا اعلام کرد که با توجه به شرایطحالت فوق العاده، ایرانیانی که برای گردشگری یا امور تجاری به آن کشور سفر می‌کنند "قبل از هرگونه اقدام به مسافرت یا انعقاد قرارداد در این کشور که دارای بار حقوقی و مالی می‌باشد نسبت به بررسی مقررات ویژه وضعیت فوق‌العاده توجه نموده و با وکلای معتبر ترکیه و ایران در این خصوص مشورت کنند."
دو روز پیش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در ادامه واکنش به کودتای نافرجام هفته گذشته، به مدت سه ماه در این کشور حالت فوق‌العاده برقرار کرد.
وضعیت فوق‌العاده اختبارات ویژه‌ای به دولت ترکیه می‌دهد که از جمله شامل امکان تصویب و اجرای لوایح قانونی توسط دولت بدون مراجعه به پارلمان، سلب اختیارات دادگاه قانون اساسی در نظارت بر اقدامات دولت، امکان بازداشت‌های گسترده و احتمال اعمال محدودیت بر آزادی رسانه‌ای و اجتماعات است.
احتمالا هشدار سفارت ایران در ترکیه به نگرانی در مورد تاثیر اجرای تدابیر ویژه امنیتی بر شرایط زندگی و احتمالا نحوه فعالیت نهادهای قضایی آن کشور ارتباط دارد.
با اینهمه، دولت ترکیه گفته است که اعلام حالت فوق‌العاده بر زندگی عادی شهروندان تاثیری نمی‌گذارد.
برخی مخالفان آقای اردوغان گفته‌اند که او با بهره‌برداری از شرایط ایجاد شده بعد از کودتا، در صدد سرکوب مخالفان و تحکیم موقعیت خود برآمده است. تا پیش از کودتای اخیر نیز آقای اردوغان به گرایش به اقتدارگرایی و تضعیف مبانی دموکراسی در کشورش متهم بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar