torsdag 21 juli 2016

پسربچه سر بریده شده در سوریه 'پیکارجو نبود'

پسربچه سر بریده شده در سوریه 'پیکارجو نبود'

  • 20 ژوئیه 2016 - 30 تیر 1395
Image copyrightTWITTER
Image captionدر ویدئو منتشر شده پیکارجویان جنبش نورالدین زنکی مشاهده می‌شوند که عبدالله عیسی، دوازده ساله، را در اختیار دارند
شبه‌نظامیان گروه 'لواء قدس' می‌گویند عبدالله عیسی، پسر بچه‌ای که ویدئو سربریدن او از سوی شورشیان مخالف بشار اسد منتشر شده، یک جنگجو نبوده است.
ویدئو بدرفتاری و سربریدن این پسربچه ۱۲ ساله در حومه شهر حلب، که دیروز (سه‌شنبه ۱۹ ژوئیه - ۲۹ تیر) در اینترنت منتشر شد واکنش‌های فراوانی داشته است.
در این ویدئو پنج مرد دیده می‌شوند که یک پسربچه وحشت‌زده را در عقب یک وانت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند؛ سپس یکی از مردان موهای پسربچه را می‌کشد و دقایقی بعد همان مرد ظاهرا سر پسربچه را از تنش جدا می‌کند.
شبه‌نظامیان 'جنبش نورالدین زنکی' که یک گروه شورشی مخالف دولت است، عاملان این قتل معرفی شده‌اند.
Image copyrightREUTERS
Image captionحدود سیصد هزار غیرنظامی شامل هزاران کودک، هنوز در حلب و مناطق اطراف آن زندگی می‌کنند
در حالی که شورشیان این گروه، عبدالله عیسی را 'یک مبارز فلسطینی حامی دولت بشار اسد' خوانده‌اند، شبه‌نظامیان گروه لواء قدس که در حومه حلب و در حمایت از دولت سوریه می‌جنگند، امروز (چهارشنبه ۲۰ ژوئیه - ۳۰ تیر) مدعی شدند عبدالله عیسی، ۱۲ ساله، 'فرزند یکی از خانواده‌های فقیر حومه حلب بوده است'.
شبه نظامیان لواء قدس علت سربریدن این پسربچه را "صرفا فلسطینی" بودن او دانسته‌اند که بهانه‌ای برای 'انتقامجویی' جنبش نورالدین زنکی فراهم کرده است.
همزمان سخنگوی جنبش نورالدین زنکی گفته پنج نظامی که در این ویدئو دیده می‌شوند بازداشت به دادگاه نظامی سپرده شدند تا بنا مقررات با آنها برخورد شود. سخنگوی این گروه همچنین تاکید کرده رفتار این افراد "به هیچ وجه نمایانگر اصول و مرام این جنبش نیست".
گروه ناظر بر مسایل حقوق بشری در سوریه که دفتر آن در بریتانیا است گزارش کرده این پسربچه در منطقه حندرات به دست شورشیان افتاده اما قتل او در منطقه دیگری به نام مشهد (شمال غربی حلب) روی داده است.
همزمان آمریکا که به جنبش نورالدین زنکی، از شورشیان مخالف بشار اسد، تسهیلات مالی و نظامی داده اعلام کرده در حال بررسی این "گزارش وحشتناک" است.
مارک تونر، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: "اگر جزییات این گزارش و نقش شبه‌نظامیان این گروه در آن تایید شود، ما نه تنها هر گونه کمکی به آنها را متوقف خواهیم کرد بلکه هرگونه ارتباط آتی با آنها را هم قطع خواهیم کرد."
Image copyrightREUTERS
Image captionبنابر گزارش‌ها این واقعه در حوالی حندرات، واقع در شمال شهر حلب، روی داده است
سازمان عفو بین‌الملل اخیرا گزارشی از تخلفات شبه‌نظامیان 'جنبش نورالدین زنکی' منتشر کرده که در آن به اعمالی چون آدم ربایی و شکنجه اشاره شده است.
جنبش نورالدین زنکی از آمریکا، بریتانیا، فرانسه و دیگر حامیان غربی مخالفان دولت بشار اسد، کمک‌های مالی و تسلیحاتی دریافت کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar