torsdag 28 juli 2016

نهادهای امنیتی ایران درباره انتشار «پوکمون گو» در کشور تصمیم می‌گیرند

نهادهای امنیتی ایران درباره انتشار «پوکمون گو» در کشور تصمیم می‌گیرند

بازی «پوکمون گو» تنها در عرض سه هفته ۳۵ میلیون دلار برای سازندگانش سودآوری داشته است.بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران می‌گوید که انتشار بازی «پوکمون گو» در کشور منوط به تایید نهادهای امنیتی است.

تب بازی کامپیوتری پوکمون در هفته‌های اخیر جهان را در برگرفته است، بازی که بر اساس فن‌آوری واقعیت مجازی ساخته شده و شرکت‌کنندگان در بازی با جهت‌یاب و دوربین موبایل خود به شکار موجودات خیالی می‌پردازند.

این بازی اما از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. در این حال خبرگزاری مهر روز چهارشنبه ۶ مرداد گزارش داد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتقاد دارد بازی پوکی‌مان گو از نظر محتوا مشکلی برای انتشار در کشور ندارد و تنها تایید نهادهای امنیتی می‌ماند.

این گزارش همچنین به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه می‌کند که این بنیاد در مکاتبه با ناشر بازی «پوکمون گو»، دو شرط برای انتشار این بازی در ایران تعیین کرده که یکی قرارگیری سرور کاربران ایرانی در داخل کشور است و دیگری تعیین موقعیت‌های مکانی بازی با هماهنگی بنیاد.

به گفته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی «پوکمون گو» وجوهی فراتر از سرگرمی هم دارد که به مسائل مسائل امنیتی و اجتماعی برمی‌گردد و ممکن است باعث ایجاد اختلال در نظم یا امنیت عمومی شود به طوری که «برخی از دولت‌ها آن را محدود یا ممنوع کرده‌اند».

از این رو این بنیاد تاکید کرده که انتشار بازی «پوکمون گو» منوط به تأیید نهادهای مربوط به امنیت اجتماعی و ملی است.

بازی «پوکمون گو» تنها در عرض سه هفته ۳۵ میلیون دلار برای سازندگانش سودآوری داشته است

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar