torsdag 28 juli 2016

مدیر عامل سابق پدیده شاندیز 'بازداشت و زندانی شد'

مدیر عامل سابق پدیده شاندیز 'بازداشت و زندانی شد'

  • 3 ساعت پیش
کپی رایت تصویرمهر
غلامعلی صادقی، دادستان خراسان رضوی، اعلام کرد: "محسن پهلوان، مدیرعامل سابق پدیده شاندیز پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد."
به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای صادقی گفته است پس از دریافت گزارش جرایم و تخلفات در شرکت پدیده شاندیز، اقدامات قضایی درباره این پرونده صورت گرفت.
شرکت پدیده شاندیز از اواسط دهه ۱۳۸۰ برای توسعه پروژه‌های ساختمانی در شاندیز، در نزدیکی مشهد، آغاز به کار کرد و با فروش سهام به جذب سرمایه پرداخت. قیمت سهام پدیده شاندیز، که راسا توسط خود شرکت فروخته می‌شد ظرف چند سال چند برابر شد.
این شرکت از دو سال پیش با اتهاماتی در زمینه تغییر کاربری اراضی و چگونگی معاملات سهامش روبرو شد که انبوهی از سهامداران را به فروش سهام ترغیب کرد. با توجه به شمار بالای این سهامداران برای آنها حواله‌های چند ماهه صادر شده اما برخی سهامداران هنوز نتوانسته‌اند حواله‌ها را نقد کنند.
حسین آذین، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس ایران، سال ۹۳ گفته بود: "پرداخت نکردن عوارض تغییر کاربری، فروش سهام و شکایت وزارت جهاد کشاورزی در مورد تصرف مازاد بر واحدهای تجاری قانونی، مهم‌ترین تخلفات شرکت پدیده شاندیز است." به گفته آقای آذین، به استناد قانون تجارت، شرکت پدیده شاندیز نمی‌تواند به شکل سهامی عام عمل کرده و سهام بفروشد؛ بلکه باید سهامش را از طریق بورس بفروشد یا تغییر ماهیت بدهد."
در پی بررسی های صورت گرفته در سال ۱۳۹۳، کاظم پالیزدار، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، و وزیر کشور مسئول کمیته رسیدگی به پرونده پدیده شاندیز شدند.
اعضای این کمیته را نمایندگانی از قوه قضائیه، دولت و نمایندگان مجلس تشکیل می‌دهند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar