lördag 23 juli 2016

سانحه مرگبار در چالوس ایران ۱۶ کشته به جا گذاشت

سانحه مرگبار در چالوس ایران ۱۶ کشته به جا گذاشت

  • 7 ساعت پیش
کپی رایت تصویرمهر
بر اثر واژگونی یک اتوبوس در جاده چالوس ایران دست‌کم ۱۶ نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.
رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که حال بعضی از مصدومان وخیم است.
این اتوبوس از تنکابن در مازندران راهی کرج بود که در بامداد روز شنبه، دوم مرداد، بعد از برخورد با تیر چراغ برق در نزدیکی تونل کندوان واژگون شد.
بعضی از مصدومان در گفت‌وگو با تلویزیون ایران گفته‌اند که سرعت این اتوبوس حتی در مسیرهای سربالایی زیاد بوده است. یکی از مقام‌های محلی هم سرعت غیرمجاز را دلیل اصلی تصادف اعلام کرده است.
خرداد ماه گذشته در یکی از مرگبارترین حوادث اخیر در جاده چالوس، ۲۵ مسافر یک اتوبوس بعد از سقوط به دره جان باختند و ۱۵ نفر هم به شدت زخمی شدند. مسافران آن اتوبوس گردشگران عراقی بودند.
کپی رایت تصویرمهر
Image captionجسد پانزده نفر شامل سیزده مرد و دو زن به پزشک قانونی منتقل شده است
بیشتر بخوانید: تصادف کامیون و قطار در شمال ایران
امروز، در نزدیکی شهرضا اصفهان هم در برخورد اتوبوس با یک کامیون هشت مسافر مصدوم شدند.
تعداد زیاد تصادف‌های مرگبار در ایران انتقادهای زیادی را متوجه سیستم حمل و نقل عمومی، جاده‌ها، صنایع خودروسازی و ضوابط راهنمایی و رانندگی کرده است. با این حال آمار پزشک قانونی نشان می‌دهد که شمار تصادف‌های مرگبار امسال، به نسبت سال های قبل کاهش یافته است.
سال ۱۳۹۴ بیش از ۱۶ هزار نفر در تصادف‌های جاده‌ای ایران کشته شدند. طبق گزارش‌های پزشک قانونی ایران این آمار نسبت به چهار سال قبل از آن یعنی سال ۱۳۹۰ بیش از ۴ هزار نفر کاهش داشته است.
بیشترین کشته‌های ناشی از تصادف‌های شهری و بین شهری، به ترتیب مربوط به حوادث اتفاق افتاده در استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران بوده است.
کپی رایت تصویر

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar