söndag 31 juli 2016

اینگونه مسائل هرگز مورداولین واکنش رسمی سپاه پاسداران به اظهارات عباسی: طرح تأیید سپاه نبوده

اینگونه مسائل هرگز مورداولین واکنش رسمی سپاه پاسداران به اظهارات عباسی: طرح  تأیید سپاه نبوده

سرتیپ شریف گفت با وجود تفاوت وظایف ارتش و سپاه، این دو سازمان با هم "هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری‌های همه‌جانبه" دارندرمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار ویدئویی قدیمی از اظهارات حسن عباسی درباره ارتش را اقدامی سوال‌برانگیز و تفرقه‌افکنانه خواند که "می‌تواند مورد پیگرد قرار گیرد."

سخنرانی حسن عباسی، از نظریه‌پردازان محافظه‌کار، در تیرماه سال ۱۳۸۹ و یک‌ سال بعد از اعتراضات سال ۸۸ در جمع دانشجویان دانشگاه تهران انجام شده و انتشار آن در روزهای گذشته واکنش‌های فراوانی به دنبال داشته است.

در این ویدئو آقای عباسی بسیج و سپاه را دو نیرویی دانست که تحت رهبری ولی فقیه مانع از براندازی جمهوری اسلامی شده‌اند و گفت بسیج جلوی "میلیشیای آمریکایی به نام جنبش سبز" را در جریان اعتراضات سال ۸۸ گرفت.

او ارتش را به بی‌تفاوتی متهم کرده و خطاب به آمریکا گفته بود: "شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور را ببرد، هیچ صدای آن در نیاید و موضعی نگیرد."

سخنگوی سپاه پاسداران امروز یکشنبه ده مرداد، با انتقاد از این اظهارات گفت ارتش و سپاه "یک روح در دو کالبد"، "ید واحده" و "مشت آهنین ملت ایران در برابر جبهه دشمن" هستند و "هرگونه تلاش برای تضعیف و ایجاد اختلاف و شکاف بین نیروهای مسلح مدافع انقلاب و کشور، محکوم به شکست است."

سرتیپ شریف تاکید کرد که صحبت‌های آقای عباسی "هرگز مورد تأیید سپاه نبوده و هر حرکتی که موجب تضعیف نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود محکوم است."

او از حسن عباسی خواست برای "رفع سوء برداشت‌های ایجاد شده و ناامید ساختن دشمنان و بدخواهان ایران" در این باره توضیح دهد و "شفاف‌سازی" کند.

در روزهای گذشته فرماندهان عالی‌رتبه ارتش ایران هم به اظهارات آقای عباسی واکنش نشان داده‌‌ و از شکایت حقوقی ارتش از او خبر داده‌ بودند.

حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران، آقای عباسی را فردی "کم‌اطلاع" و اظهارات او را "نسنجیده" خوانده بود و احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش هم خواهان عذرخواهی آقای عباسی شده و اعلام کرده بود که او با شکایت ارتش به‌زودی به دادگاه احضار خواهد شد.
 
 به گزارش خبرگزاری میزان، دریاسالار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره اظهارات حسن عباسی گفته است: «ایشان خود را در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئوکالچر و... صاحب‌نظر می‌داند، اما سوال این است که اصلاً ایشان واقعاً می‌تواند در همه این زمینه‌ها اظهارنظر کارشناسی کند؟»
او می‌گوید با گوش دادن به سخنرانی‌های عباسی درباره نبردهای دریایی دوران جنگ ایران و عراق متوجه شده که "ایشان اصلا از برخی امور خبر ندارد و برخی حرفهایشان منطقی و ریشه‌دار نیست".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar