måndag 25 juli 2016

دانش‌آموزان شین‌آباد 'برای معالجات پزشکی به اروپا فرستاده می‌شوند'

دانش‌آموزان شین‌آباد 'برای معالجات پزشکی به اروپا فرستاده می‌شوند'

  • 7 ساعت پیش
کپی رایت تصویرایسنا
Image captionدلیل آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد، آتش گرفتن بخاری نفتی مدرسه اعلام شد
نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از انجام کارهای تدارکاتی برای اعزام شماری از دانش‌آموزان روستای شین‌آباد پیرانشهر برای معالجات پزشکی در یکی کشورهای اروپایی خبر داده است.
در سانحه آتش‌سوزی آذرماه سال ۱۳۹۱ در یک دبستان دخترانه در روستای شین‌آباد در پیرانشهر استان آذربایجان غربی ایران بیش از ۲۹ دختر دانش آموز دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست دادند.
رسول خضری، نماینده پیرانشهر در مجلس ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است ماه پیش وزیر بهداشت به این شهرستان سفر و با دانش‌آموزان شین‌آباد دیدار کرده است.
آقای خضری افزوده است که قرار شده در اولین فرصت تعدادی از این دختران دانش‌آموز برای معالجات پزشکی به یک کشور اروپایی فرستاده شوند. او گفته است درصد سوختگی ۱۴ دانش‌آموز شین‌آبادی بین ۲۵ تا ۷۵ درصد است.
دو سال پیش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، دستور داد تا به دانش آموزان آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه شین‌آباد، به صورت مادام العمر مستمری پرداخت شود.
آتش‌سوزی در این مدرسه دخترانه عوارض روحی و اجتماعی برای مصدومان، اعضای خانواده آنها و ساکنان روستا ایجاد کرد. دلیل این آتش‌سوزی آتش گرفتن بخاری نفتی مدرسه اعلام شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar