lördag 30 juli 2016

محمود احمدی‌نژاد: دولت من بیشترین فشار تاریخ را تحمل کرد

محمود احمدی‌نژاد: دولت من بیشترین فشار تاریخ را تحمل کرد

  • 30 ژوئیه 2016 - 09 مرداد 1395
کپی رایت تصویرAHMADINEJAD.IR
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در یک سخنرانی در مشهد از دو دوره عملکرد ریاست‌جمهوری خود دفاع کرده و گفته است دولت او "بیشترین هجمه و فشار را در طول تاریخ تحمل کرده است."
آقای احمدی‌نژاد در این سخنرانی که خبرگزاری ایسنا متن آن را منتشر کرده، گفته است که دولت او در دو دوره ریاست‌جمهوری با تهمت‌هایی از جمله "ضد ولایت فقیه بودن" و "بهایی بودن" رو‌به‌رو بود و از کسانی که گفته‌اند دولت نهم و دهم هیچ نقطه سفید و عملکرد مثبتی نداشته، انتقاد کرده است.
محمود احمدی‌نژاد از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رئیس‌جمهوری ایران بود و احتمال حضور او در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری مطرح شده است. آقای احمدی‌نژاد در این باره اظهارنظر مستقیمی نکرده اما طی ماه‌های اخیر دیدارهای عمومی او افزایش قابل توجهی یافته است.
شماری از چهره‌های اصولگرا از رد صلاحیت احتمالی آقای احمدی‌نژاد در صورت ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده‌اند اما شورای نگهبان در این مورد گفته است "گمانه‌زنی در مورد اینکه این شورا چه تصمیمی خواهد گرفت، زود است."
آقای احمدی‌نژاد در سخنان خود در مشهد گفت "حمایت آیت‌الله علی خامنه‌ای از دولت‌های نهم و دهم، بزرگ‌ترین افتخار برای اوست."
رئیس‌جمهوری سابق ایران گفته است با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، "هجمه و تهمت‌ها دو چندان می‌شود و انسان هوشمند باید متوجه باشد که دلایل این هجمه‌ها ‌چیست. این جریان‌ها می‌خواهند اصل انقلاب و رهبری را تخریب کنند. متاسفانه برخی از افراد نیز در دام آن‌ها افتاده‌اند."
آقای احمدی‌نژاد از دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران انتقاد کرده و گفته است ثروت مدیران دو دوره ریاست‌جمهوری او "یک صدم یک نفر از افراد دولت جدید نمی‌شود."
اخیرا رسانه‌های محافظه‌کاران در ایران بابت جنجال‌های ناشی از حقوق‌ بالای مدیران دولتی، به دولت آقای روحانی حمله کردند. هواداران دولت آقای روحانی می‌گویند فساد مالی و اداری کنونی ریشه در اقدامات دولت محمود احمدی نژاد دارد. آنها می‌گویند محافظه‌کاران در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد، چنین حساسیت‌هایی را نشان نمی‌دادند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران هم، دولت آقای احمدی نژاد را به "تضعیف و تخریب قانون و نهادهای رسمی" متهم کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar