söndag 24 juli 2016

ایران دستگیری یک شهروند ایرانی-آمریکایی را تأیید کرد

ایران دستگیری یک شهروند ایرانی-آمریکایی را تأیید کرد

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویرفیس بوک
Image captionسخنگوی قوه قضائیه نامی از فرد بازداشت‌شده نبرده اما هفته پیش خبر دستگیری رابین شاهینی، شهروند ایرانی آمریکایی در گرگان منتشر شده بود
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران دستگیری یک شهروند ایرانی-آمریکایی در شهر گرگان را تأیید کرده است.
آقای اژه‌ای در نشست خبری امروز یکشنبه ۳ مرداد در پاسخ به سوالی درباره متهم شدن این فرد به "اقدام علیه امنیت ملی" گفت که درباره "نوع اتهام و عنوان اتهامی" فرد بازداشت شده اطلاعی ندارد.
هفته گذشته اعضای خانواده رابین (رضا) شاهینی شهروند ایرانی-آمریکایی مقیم شهر سن‌دیگو به رسانه‌ها گفتند که او مدتی پیش در ایران بازداشت شده است.
به گفته آنها، آقای شاهینی که حدود دو ماه پیش برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده و مدتی قبل در شهر گرگان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
سخنگوی قوه قضائیه ایران بدون نام بردن از فرد دستگیر شده گفته است که او در گرگان بازداشت شده، اما پرونده‌اش در تهران رسیدگی می‌شود.
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) گفت در حال بررسی درباره گزارش‌های مربوط به بازداشت رابین شاهینی است.
+ بیشتر بخوانید: وزارت خارجه آمریکا 'بازداشت رابین شاهینی' را بررسی می کند
دوست دختر او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که نگران آن است که آقای شاهینی ۴۶ ساله، به دلیل اظهاراتش در شبکه‌های اجتماعی و انتقاد از کارنامه حقوق بشر ایران بازداشت شده باشد.
بنا به گزارش ها، رابین شاهینی در ماه مه سال ۲۰۱۶ از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن دیگو مدرک امنیت بین المللی و حل مناقشه دریافت کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar