tisdag 26 juli 2016

دولت ایران 'یارانه ۵۰ نماینده مجلس را قطع کرد'

دولت ایران 'یارانه ۵۰ نماینده مجلس را قطع کرد'

مجلس ایران ۲۹۰ کرسی داردرسانه های ایران از قول احمد میدری معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی می گویند که دولت یارانه ۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را قطع کرده است.

بر اساس گزارش رسانه ها، ۵۰ نماینده ای که یارانه آنها قطع شده افرادی هستند که در جریان انتخابات مجلس دهم برای اولین بار به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته مجلس کدملی همه نمایندگان ادوار مختلف را اعلام کرده که از میان آنها ۵۰ نفر از پذیرفته‌شدگان جدید مجلس که قبلا یارانه دریافت می‌کردند از فهرست دریافت یارانه نقدی حذف شده‌اند.

بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی یارانه‌ها افراد مرفه از جمله پزشکان، قضات دادگستری، استادان رسمی دانشگاه، نمایندگان مجلس و مدیران شرکت‌های دولتی و غیردولتی باید حذف شود.

دولت حسن روحانی پیش از این از شهروندان ایرانی خواسته بود در صورتی که نیازمند دریافت یارانه نقدی نیستند، از دریافت آن انصراف دهند.

روزنامه اعتماد چاپ تهران در گزارشی گفته است: "در حالی خبر دریافت یارانه از سوی نمایندگان کنونی مجلس از سوی معاون وزیر کار اعلام می‌شود که پیش از این دولت بارها درخواست کرده است، کسانی که به یارانه نیازی ندارند، خودخواسته نسبت به انصراف از دریافت یارانه اقدام کنند."

پرداخت یارانه نقدی در ایران، در دولت محمود احمدی‌نژاد شروع شد در حالی که از همان ابتدا اقتصاددانان هشدار می دادند که دولت برای تامین منابع مالی این یارانه با مشکل رو به رو خواهد بود.

از سال ۱۳۹۳ که دولت آقای روحانی شهروندان ایرانی را تشویق به انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه کرد، فقط ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر انصراف دادند. در مجموع، ۷۳ میلیون نفر از یارانه‌بگیران برای ادامه دریافت یارانه ثبت نام کرده اند.

پس از آن مجلس ایران در قانون بودجه سال ۱۳۹۴ دولت را مکلف به قطع یارانه گروه های مرفه کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar