onsdag 29 april 2015

مقامات امنیتی افغان:۲۱ عملیات نظامی در ۱۳ولایت جریان دارد

مقامات امنیتی افغان:۲۱ عملیات نظامی در ۱۳ولایت جریان دارد

  • 1 ساعت پیش
یکی از نیروهای امنیتی افغانستان، عکس از آرشیو
مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند که عملیات نیروهای امنیتی در ولایت قندوز بخشی از ۲۱ عملیاتی است که در ۱۳ ولایت افغانستان هم‌زمان جریان دارد.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، همچنین گفت که نیروهای مخالف هیچ‌گاه قادر به در دست گرفتن کنترل ولایت، ولسوالی و قریه‌ای در این کشور نخواهند شد.
آقای وزیری، با اشاره به ۲۱ عملیات نظامی که در سراسر افغانستان جریان دارد، گفت که اکنون عملیات نظامی در ولایت غزنی و زابل در جنوب افغانستان زیر نام "بدر" ادامه دارد که ولسوالی‌های اندر، مقر و گیلان ولایت غزنی پاکسازی، و ولسوالی شاه جوی ولایت زابل نیز از نیروهای مخالف تصفیه شده است.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان همچنین گفته است که در این نبردها ۷۷ شورشی مخالف دولت کشته و ۶۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.
او گفت که در بدخشان نیز عملیات نظامی زیر نام" شاهین ۲۲" در روزهای گذشته آغاز شده که تمام پاسگاه‌های ارتش ملی که توسط نیروهای مخالف دولت تصرف شده بودند پس گرفته شده و پیشروی نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد.
او با اشاره به این که تلفات سنگین به نیروهای مخالف در بدخشان وارد شده، گفت که عملیات در ولسوالی وردوج و جُرم بدخشان با پیشروی نیروهای افغان ادامه دارد.
امروز یک نشست خبری مشترک سخنگویان وزارت‌های دفاع و داخله/کشور همراه با سخنگوی نیروهای ناتو در کابل بر گزار شده بود.
در مورد شمار تلفات نیروهای افغان جزئیاتی داده نشد.
عملیات قندوز
به گفته این مقام‌ها، هم اکنون نیروهای ارتش، واکنش سریع، نیروهای کماندو، پلیس امنیت عمومی و نیروهای هوایی افغانستان در ولایت قندوز حضور دارند.
سخنگوی وزارت دفاع گفت که عملیات نیروهای مخالف در ولایت قندوز به دلیل به حاشیه راندن و کم اهمیت نشان دادن عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت بدخشان توسط مخالفان برنامه ریزی شده بود.
آقای وزیری می‌گوید دلیل اینکه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت قندوز به کندی پیش می‌رود، جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و همچنین مین‌های کارگذاری شده کنار جاده توسط نیروهای مخالف دولت افغانستان است.
در روزهای گذشته ولایت قندوز شاهد درگیری سنگین میان نیروهای امنیتی افغان و نیروهای مخالف دولت بود.
افراد گروه طالبان تا دروازه‌های شهر قندوز نیز پیشروی کردند و نمایندگان ولایت قندوز در مجلس نمایندگان نیز ابراز نگرانی کرده بودند که این ولایت درآستانه سقوط به دست گروه طالبان قرار دارد.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان، دیدگاه نمایندگان قندوز درباره اوضاع امنیتی این ولایت را افراطی خواند و تاکید کرد که نیروی کافی به ولایت قندوز اعزام شده‌ است.
در ماه‌های اخیر ولایت‌های شمالی افغانستان شاهد ناامنی بوده است ولی آقای صدیقی با رد این نکته که ناامنی ریشه در ماه های اخیر دارد، گفت نیروهای مخالف از سال ۲۰۱۳ برنامه جابجایی در شمال افغانستان را داشتند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar