Zanan-Emrooz-No5
تقاطع: سخنگوی “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” در ایران با دفاع از حکم توقیف ماهنامه “زنان امروز” گفت که این وزارت‌خانه «با هر نشریه‌ای که بخواهد پدیده‌های مغایر با ارزش‌های دینی و ملی را ترویج و توجیه و با عفت عمومی بازی کند، برخورد می‌‌کند».
به گزارش خبرگزاری “ایسنا”، حسین نوش‌آبادی، صبح روز سه‌شنبه (۸ اردیبهشت-۲۸ اپریل) در یک نشست خبری، هرگونه “دفاع” و “حمایت” از پدیده “ازدواج سفید” را «مخالفت با ارزش‌های ملی و اسلامی» دانست و با بیان این‌که در “هیأت نظارت بر مطبوعات”، نمایندگانی از همه‌ی دستگاه‌ها از جمله وزارت ارشاد حضور دارند، تاکید کرد که تشخیص این وزارت‌خانه و “هیات نظارت بر مطبوعات” این بوده که “زنان امروز” با توجیه “ازدواج سفید”، تخلف کرده است.
آقای نوش‌آبادی، “ازدواج سفید” را در کنار “عرفان‌های کاذب” و “فرقه‌های انحرافی” از جمله مصادیقی دانست که «حتی یک مورد آن در کشوری که داعیه اسلام را دارد، نباید باشد».
او افزود که پرونده‌ی “زنان امروز” به دادگاه رسانه ارجاع شده است تا در آن‌جا تصمیم نهایی درباره آن گرفته شود.
سخن‌گوی وزارت ارشاد دولت روحانی، در این نشست، «عدم انتشار محتوای الحادی و مخالف موازین اسلامی و اهانت به اسلام و مقدسات آن»، «عدم تخریب هویت ملی و تمسخر باورها، آیین‌ها و زبان‌های قومی و اقلیت‌های دینی»، «عدم تمسخر و تضعیف روح ملی و وطن‌پرستی و ایجاد روحیه یأس و خودباختگی در برابر فرهنگ غرب»، «عدم ترویج مادی‌گرایی فلسفی و اخلاقی و جریان‌های فکری مخالف با جهان‌بینی اسلامی»، «عدم ترویج ناهنجاری‌های غیراسلامی و اشاعه خرده‌فرهنگ‌های مغایر با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی»، «عدم تبلیغ فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب و سبک‌های زندگی مخالف با شریعت اسلامی»، «عدم ترویج و تبلیغ عقاید و نمادهای فرقه‌های “ضاله” مانند بهاییت، وهابیت، سلفی‌گری، شیطان‌پرستی»، «عدم تبلیغ گروه‌های منحرف و فریب‌کار»، «عدم اشاعه منکرات و محتوای خلاف اخلاق و عفت عمومی»، و «عدم تضعیف نظام و ضدیت با استقلال کشور» را از جمله مواردی دانست که “باید” مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.
گفتنی است ماهنامه “زنان امروز” که از خرداد‌ ۱۳۹۳ انتشار خود را آغاز کرده بود، روز دوشنبه (۷ اردیبهشت) و تنها چند روز پس از انتشار یازدهمین شماره‌ی خود با حکم هیات نظارت بر مطبوعات ایران توقیف شد.
این هیات، مطالب منتشرشده در شماره‌ی مهرماه گذشته‌ی “زنان امروز” را در “ترویج” و “توجیه” موضوع “ازدواج سفید” و بر خلاف “عفت عمومی” تشخیص داده است.
این در حالی است که شهلا شرکت، مدیرمسوول این ماهنامه، در گفتگو با خبرگزاری‌ها تاکید کرده که “زنان امروز” در پی ترویج ازدواج سفید نبوده و حتی آن را نقد کرده است.
در چند سال اخیر، مقامات حکومت ایران بارها نسبت به رواج زندگی مشترک دختران و پسران بدون ازدواج رسمی و شرعی ابراز نگرانی کرده‌اند.
در یکی از آخرین این‌ اظهارات، روز ۹ آذر سال گذشته، محمد محمدی گلپایگانی، “رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی”، زندگی مشترک «زن و مرد یا دختر و پسر بدون عقد و ازدواج» را “شرم‌آور” خوانده و با بیان این‌که «ازدواج سفید یعنی چه و محصول این زندگی چه می‌شود»، گفته بود: «دیری نمی‌رسد که مردمی که این نوع زندگی را برمی‌گزینند، نسل حلال‌شان از بین می‌رود و حرام‌زاده می‌شوند.»