torsdag 30 april 2015

کسب رضایت ۷ مورد از احکام قطعی اعدام محیط‌بانان20150420075657cb-1

خبرگزاری هرانا – بیش از هفت مورد از احکام محکومیت‌های محیط بانان طی تعاملی که با اولیاءدم ایجاد شد یا شکسته و یا کسب رضایت شد.
به گزارش هرانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار با یادآوری هشت پرونده احکام اعدام قطعی و قصاص محیط بانان همزمان با پذیرفتن مسئولیت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه بیش از هفت مورد از احکام محکومیت های محیط بانان طی تعامل خوبی که با اولیاءدم و قوه قضائیه ایجاد شد یا شکسته و یا کسب رضایت شد.
معصومه ابتکار به تحول در حیطه های گوناگون زندگی بشر و مسائل زیست محیطی اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به وسعت روز افزون ماهیت مسائل محیط زیست، تدوین و تنظیم قوانین جدید در این حوزه ضروری است.
ابتکار با مورد توجه قرار دادن قراردادهای چند جانبه، کنوانسیون‌ها و مقررات جهانی، منطقه ای و داخلی، اظهار داشت: از آنجا که بیشترین تعداد کنوانسیون‌ها و معاهدات چند جانبه در حوزه محیط زیست است، لازم است ایران نیز حضور موثر و تعیین کننده داشته باشد تا علاوه بر منافع کشور نقش سازنده ای را در برقراری تنظیمات که برای آینده بشر مهم است، ایفا کنیم و البته همکاری معاونت حقوقی در این مسیر مغتنم بوده است.
معاون رئیس جمهور اظهار کرد:  یکی از زمینه های آموزشی مهم، آموزش های تخصصی برای قضات و وکلا است ولی متاسفانه طی سال‌های گذشته از آن غفلت شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آموزش های تخصصی محیط زیست برای قضات و وکلا یکی از بخش های مهم برنامه تخصصی آموزش محیط زیست یونپ (برنامه محیط زیست سازمان ملل) برشمرد و ادامه داد: این موضوع در تفاهم نامه اخیر سازمان محیط زیست با کانون وکلای دادگستری نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 وی افزود که در سال گذشته پرونده جدیدی در محکومیت محیط بانان نداشته‌ایم،

مطالب مرتـبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar