tisdag 28 april 2015

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران: انتشار 'فکت شیت' مطالبه رهبر نبود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران: انتشار 'فکت شیت' مطالبه رهبر نبود

  • 2 ساعت پیش
علی شمخانی گفته ایران پیش از آمریکا فکت شیت خود را منتشر کرد اما مورد توجه قرار نگرفت
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران انتشار فکت شیت (مفاد تفاهم شده برای توافق جامع اتمی) را توصیه آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی خواند و نه مطالبه رهبر ایران.
آقای شمخانی امروز هشتم اردیبهشت (۲۸ آوریل) در جمع خبرنگاران در تهران، انتشار فکت شیت را منتفی دانسته و گفته "دستور، مطالبه و توصیه مسائلی متفاوت هستند و به نظر می آید که در منتشر نشدن فکت شیت زمان بی تاثیر نبوده است."
آیت الله علی خامنه ای یک هفته پس از تفاهم لوزان از دولت و مذاکره کنندگان خواسته بود به منتقدان پاسخ و جزئیات مذاکرات را برای مردم شرح دهند.
به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران "از زمان این توصیه تا تاخیر در انتشار آن زمانی طی شده است که به نظر می آید این امر دیگر مفید فایده نیست."
او گفته "امروز دیگر از بحث انتشار فکت شیت ایرانی عبور کرده ایم و موضوع، رفع ابهامات فراوانی است که در خصوص تحریم‌ها و چگونگی برداشته شدن آنها" وجود دارد.
__________________________________________________

بیشتر بخوانید:

___________________________________________________
به گفته آقای شمخانی ایران پیش از آمریکایی ها فکت شیت خود را منتشر کرد و رسانه های کشور نیز به آن پرداختند "ولی خیلی مورد توجه قرار نگرفت."
اشاره او به جزئیاتی از تفاهم صورت گرفته در لوزان سوئیس است که بلافاصله پس از اعلان تفاهم، توسط رسانه های ایرانی منتشر شد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به درخواست نمایندگان مجلس برای انتشار رسمی فکت شیت ایران از سوی وزارت خارجه گفته بود که هنوز توافقی رسمی انجام نگرفته که جزئیات آن به صورت رسمی منتشر شود.
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در چند دور اخیر مذاکرات همراه دیپلمات های ایرانی در گفت و گوها حضور داشته هم گفته است که اظهارات او، آقای ظریف و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه فکت شیت است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar