tisdag 27 augusti 2019

اعترافات «اکبر طبری» درباره نقش اژه‌ای در فراری دادن خاوری

اعترافات «اکبر طبری» درباره نقش اژه‌ای در فراری دادن خاوری

به گزارش آمدنیوز: «اکبر طبری» معاون اجرایی حوزه ریاست رئیس پیشین قوه قضائیه در بخشی از بازجویی‌های اخیرش به نقش «غلامحسین محسنی اژه‌ای» در اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی، فراری دادن خاوری و اعدام مه آفرید خسروی اشاره کرده است.

«اکبر طبری» نوشته است: «... قدر مسلم آنچه برایم یقینی است این است که آقای محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی با هدایت اطرافیان آقای محسنی [اژه‌ای] از کشور خارج شد. من از نیت آقای محسنی خبر ندارم. شنیده بودم پسرشان آقا رضا برای خاوری کارچاق کنی دارد ولی خدا شاهد است که از جزئیات بی‌اطلاعم. شاید آقای محسنی ترسیده که خاوری در دادرسی، روابطش با پسرش را لو دهد که به خاوری فشار آورد برای خروج از کشور.»

«اکبر طبری» در ادامه نوشته است: «دادستان اهواز با آقای محسنی هماهنگ بود. آقای محسنی به دادستان اهواز می‌گوید خاوری را احضار کن و بگو بازداشتی. خاوری می‌ترسد شبانه می‌رود دفتر آقا رضا محسنی در خیابان جردن. آقا رضا هم می‌گوید با جواد قدمی برو اهواز حلش می‌کنیم. ظاهراً در پرواز جواد قدمی می‌تواند خاوری را قانع کند که از کشور خارج شود. با اولین پرواز برمی‌گردند تهران و خاوری می‌رود لندن. جواد قدمی کارچاق کن آقای محسنی است و رویش تمرکز کنید سرنخ مسائل آقای محسنی را در می‌آورید. مثلا من شنیده‌ام که خاوری برای رفع حکم ممنوع الخروجی‌اش که دادستان اهواز داده بود، دو میلیون دلار هم به جواد قدمی می‌دهد.»
 «طبری» سپس به اعدام مه آفرید خسروی اشاره کرده و می‌نویسد: «آقای محسنی در جلسات معاونین قوه، ارتباطات گروه آریا [مه آفرید خسروی] با مشایی را توضیح داد و گفت این‌ها بازوی مالی احمدی‌نژاد و جریان انحرافی هستند و باید قلع و قمع شوند. من بعدا از آقای آملی شنیدم که همین جواد قدمی به آریا [مه آفرید خسروی] و برادرش که الان اسمش یادم نیست (چیزی مثل مهرگان بود) پیغام داده بود که ۲۰ میلیون یورو میگیرم مشکل آریا را با زندان حل می‌کنم. آقای [مصطفی] پورمحمدی هم البته از طریق مسعود موحدیان که کارچاق‌کن‌اش بود و فوت شد هم چنین قولی به آریا داده بود و علی الحساب ۱/۵ میلیارد تومان هم گرفته بود. اینها را حفاظت به آقای آملی گفت و وقتی من به آقای آملی گفتم که چرا برخورد نمی‌کنید؟ گفت زورم به آقای محسنی نمی‌رسد ولی گوش پورمحمدی را می‌پیچم. بعد آقای آملی حرف عجیبی زد که ظاهراً از علی آقا نقل کرد. به من گفت ما که با عمار و ابوذر کار نمی‌کنیم نمره‌شان ۲۰ باشد، همین که نمره این آقایان فعلا زیر ۱۲ نیست برای‌مان کافی باشد. البته ماجرا به اینجا ختم نشد. آریا [مه آفرید خسروی] چند روز قبل از اعدامش، نامه‌ای به حضرت آقا می‌نویسد و تمام این ماجراها را شرح می‌دهد. از طریق آقای تقوی ائمه جمعه هماهنگ می‌کند نامه را وکیلش می‌رساند به آقای حجازی. ظاهراً آقای حجازی هم نامه را به حضرت آقا نمی‌رساند و مستقیم می‌فرستد به عنوان استحضارا به آقای محسنی [اژه‌ای]. شنیده‌ام در متن نامه تمام ماجرای خاوری، جواد قدمی، مسعود موحدیان و چند کیس دیگر را آریا لو داده بود. البته من نامه‌اش را ندیدم. فردای روزی که این نامه را آقای محسنی [اژه‌ای] دید به آقای جعفری [دولت آبادی] دادستان گفته بود حکم آریا[مه آفرید خسروی] را اجرا کنید. آقای جعفری هم فردایش آمد برای استیذان از آقای آملی و روز بعدی آریا [مه آفرید خسروی] را اعدام کردند.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar