سه شنبه ۱۵-۰۵-۱۳۹۸
شماری از مقامات کشور آلمان از جمله نایب رئیس پارلمان این کشور، خواستار افزایش کمک های این کشور به زنان ایزدی و پذیرفتن شمار بیشتری از آنان به عنوان پناهنده در آلمان شدند.
«محبت نیوز»- شماری از مقامات کشور آلمان از جمله توماس اوبرمان نایب رئیس پارلمان و آنالینا بیربوک رهبر حزب سبز و ولکر کاودر رئیس پیشین فراکسیون حزب مسیحی دمکرات در پارلمان آلمان، طی نوشتار مشترکی که در روزنامه فلیت چاپ آلمان منتشر شده، خواستار افزایش کمک های این کشور به زنان ایزدی قربانی جنایات داعش و به ویژه زنان ایزدی آزاد شده از اسارت داعش شدند.
کردپرس به نقل از سایت خبری کردی زبان آوینه، در این نوشتار درخواست شده که آلمان شمار بسیاری از افرادی را که واقعن به کمک های ویژه نیاز دارند، به ویژه زنان ایزدی که هیچ پناه و آینده ای در عراق و سوریه ندارند، به عنوان پناهنده در این کشور پذیرفته و درمان و کمک های مناسب را به آنان ارائه دهد.
این سه سیاستمدار آلمانی تأکید کرده اند که استقبال آلمان از زنان و کودکان ایزدی می تواند تبدیل به سرآغازی برای تغییرات بنیادین در روند و سیاست پذیرش پناهندگان و افرادی باشد که نیاز واقعی به کمک های ویژه دارند.
همچنین اشاره کرده اند که ایالت بادن ورتمبرگ آلمان و دو ایالت دیگر این کشور، شمار بسیاری از زنان ایزدی قربانی جنایات داعش را پذیرفته و آنان را تحت برنامه ویژه برای درمان قرار داده و همینطور برنامه هایی را برای کودکانی که توسط داعش دچار شوک روانی شده و نیاز به درمان های تخصصی دارند، اجرا کرده است.
بیش از ۶ هزار تن از زنان و کودکان ایزدی در اوت ۲۰۱۴ توسط داعش ربوده شده و به بردگی گرفته شده و تحت شکنجه و خشونت های شدید قرار گرفته اند.
کودکان ایزدی توسط اسلامگرایان داعش در معرض خشونت های افراطی و آموزش های نظامی از جمله انفجارهای انتحاری قرار گرفته و شاهد صحنه های سربریدن و قتل افراد بوده و دچار آسیب های جدی هستند.