شنبه ۰۹-۰۶-۱۳۹۸
محمدجواد حجتی کرمانی از روحانیون نزدیک به اصلاح‎طلبان
محمدجواد حجتی کرمانی از روحانیون نزدیک به اصلاح‎طلبان
حجتی کرمانی از معممین نزدیک به ملی مذهبی ها گفته مذاکره با آمریکا خوردن مردار سگ است اما در شرایط حاد مجاز است!
«محبت نیوز»- بحث مذاکره با آمریکا به یکی از جدی‌ترین اختلافات درون نظام تبدیل شده و دستگاه ناکارآمد روحانیت را که آلوده به سیاست شده درگیر خود کرده است.
رهبران کنونی آمریکا تحریم‎های سختی علیه جمهوری اسلامی اعمال کردند و نهادهای اجرایی درآمد کافی برای اداره کشور را ندارند و دو راهکار پیش روی کارگزاران نظام قرار دارد: مقاومت با نتیجه نامشخص و یا تسلیم و مذاکره با واشنگتن.
بر همین اساس نظرات مختلفی از سوی مقامات و کارشناسان مطرح می‌شود. زمزمه‌هایی مبنی بر لزوم مذاکره از سمت دولتی‌ها و اصلاح طلبان شنیده می‌شود و بحث مقاومت را اصولگرایان و حزب اللهی ها مطرح می کنند. اما مسئله بدیهی این است که از صفر تا صد سیاست خارجی زیر سیطره خامنه ای و سپاه است و دستگاه دیپلماسی یک کارگزاری و ظریف تدارکاتچی.
محمدجواد حجتی کرمانی از روحانیون نزدیک به اصلاح‎طلبان و ملی مذهبی‎ها، هفتم شهریور، در یادداشتی در روزنامه اطلاعات، هشدار داده در شرايط حاد كنونی مذاكره با ترامپ چون خوردن گوشت مردار «هزار سگ» بالاصاله حرام است ولی به حكم اضطرار به حكم قرآن در شرایط اضطرار مجاز است.
در عین حال نشریه “خط حزب‌الله” که زیر نظر دفتر خامنه ای منتشر می شود بار دیگر نظر او در مورد رد هرگونه مذاکره را منتشر کرده است. این اظهار نظر نشان می‌دهد نظام در شرایط بسیار سختی گرفتار شده است و رهبر جمهوری اسلامی دچار دو قطبی بزرگ ذهنی شده که راه خروج از این مهلکه مذاکره با آمریکاست و یا مقاومت.
در شرایطی که فساد سیستماتیک ارکان نظام را در خود بلعیده حتی ادامه آنچه مبارزه با مفاسد خوانده می شود برای نظام به یک تهدید امنیتی بزرگ تبدیل شده و چه بسا اگر نورافکن‌‌ها روی فساد کانون‌های نظامی و امنیتی تابیده شود آنها برای سرپوش گذاشتن یا فرار از موقعیت حتی علیه دستگاه قضایی و شخص خامنه‌ای دست به سرکشی و شورش بزنند.
اکنون نام چهره های سرشناس امنیتی و نظامی و خانواده آنها در بین مفسدین مطرح است از جمله شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و عطاء الله صالحی فرمانده پیشین ارتش و چند سردار و امیر و یا نمایندگان مجلس.
حسن روحانی در یک سخنرانی مبارزه با فساد از سوی تیم ابراهیم رییسی در قوه قضاییه را بگیر و ببندهای سیاسی دانسته و گفته با این روش ها فساد از بین نمی رود و در مقابل رییسی پاسخ داده که مقابله با فساد باندها و جریان های مشخصی را نگران می‌کند.
هفته های آینده صحنه سیاسی داخل ایران میتواند آبستن حوادث و برخوردهای تازه باشد که فشارهای منطقه ای و بین المللی آن را تشدید خواهد کرد.