شنبه ۲۶-۰۵-۱۳۹۸
بر اساس گزارش جدید دولت فدرال، تعداد روزافزون تازه واردین به کانادا، از مهاجرین گرفته تا پناهنده ها و پناهجویان به دلیل کمبود مسکن ارزان آواره کوچه و خیابان شده و به پناهگاه های موقت پناه می برند.
«محبت نیوز»- در دو گزارش جدید که از سوی وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا منتشر شده است به وضعیت پناهگاه های موقت و معضل بی خانمانی تازه واردین و پناهجویان پرداخته شده است.
به نقل از مجله ایران جوان، طبق آمار منتشر شده، تعداد پناهنده هایی که در فاصله سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ به این مراکز مراجعه کرده اند، به میزان قابل توجه افزایش داشت. در سال ۲۰۱۶، حدود ۲ هزار پناهنده در پناهگاه موقت شب را به صبح رساندند. در حالی که تعداد آنها در سال ۲۰۱۴ تنها ۱ هزار نفر بود.
تیم ریختر، دبیر ائتلاف کانادایی مبارزه با بی خانمانی، می گوید: اکثر این افراد به تورنتو در انتاریو و کبک می آیند؛ مکان هایی که با کمبود جدی مسکن اجاره ای و ارزان روبرو می باشند. بی خانمانی پیامد گرانی و کمبود مسکن و بی کاری است. تازه واردین به کشور به طور معمول دارای درآمد کافی برای خرید خانه نیستند، ضمن اینکه مسکن ارزان برای اجاره نیز وجود ندارد.
از اوایل سال ۲۰۱۷ به این سو، بیش از ۴۶ هزار پناهجو از طریق مرز زمینی با آمریکا و به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده اند. بسیاری از آنها تا پایان رسیدگی به درخواست پناهندگی در تورنتو و مونترال مستقر شده اند. اواخر سال ۲۰۱۸، حداقل ۴۰ درصد از مراجعه کنندگان به پناهگاه های موقت در تورنتو را پناهجویان تشکیل دادند.