lördag 25 augusti 2018

ایماندارترین مسیحیان جهان مردمان چه کشورهایی هستند؟

ایماندارترین مسیحیان جهان مردمان چه کشورهایی هستند؟

تحقیقات جدید موسسه PEW نشان میدهد که مسیحیان آمریکای لاتین و آفریقا، از ایماندارترین مسیحیان جهان هستند.
«محبت نیوز» پیمایش جدید موسسه PEW نشان میدهد که مسیحیان آمریکای لاتین و آفریقا، از ایماندارترین مسیحیان جهان هستند، آنها به تعالیم مسیح اعتقاد محکم‌تری دارند و اصول زندگی مسیحی را بیش از مسیحیان کشورهای دیگر به جا می‌آورند. آنها مسیحیت را مهمترین بخش زندگیشان می‌دانند. مسیحیان آمریکا در رده بعدی قرار دارند و با افتخار اعلام میکنند که به شعائر مسیحی بسیار پایبندند.
این پیمایش حاصل تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از ۸۴ کشور جهان است که جمعیت قابل توجهی از مسیحیان را در خود جا داده‌اند. مسیحیان ۳۵ کشور اعلام کرده‌اند که دین برای آنها عاملی حیاتی است. از بین این ۳۵ کشور تنها سه کشور آمریکا، فیلیپین و مالزی خارج از قلمرو جغرافیایی آمریکای لاتین یا از کشورهای پایین دست صحرای آفریقا قرار دارند. بیش از ۷۵ درصد ساکنان مناطق جنوبی صحرای آفریقا میگویند مهمترین عنصر زندگی آنها مسیحیت است.
کمترین حد پایبندی و باور به مسیحیت در میان مسیحیان اروپایی گزارش شده است. بر اساس این پیمایش جمعیت مسیحیان اروپا رو به کاهش است، و این به دلیل آمار بالاتر مرگ و میر نسبت به زاد و ولد در قاره اروپاست. از هر پنج مسیحی در کشورهای چاد، نیجریه، لیبی و سنگال، چهار مسیحی روزانه دعا میخوانند. همین آمار در کشورها پاراگوئه، گواتمالا و هندوراس نیز گزارش شده است.
ایالات متحده تنها کشور ثروتمندیست که مسیحیان آن خود را پایبند به شعائر دینی میدانند. ۶۸ درصد از مسیحیان آمریکا روزانه دعا میخوانند و ۴۷ درصد آنها هر هفته به کلیسا میروند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar