torsdag 23 augusti 2018

کشف سفته تاریخی دو هزار و پانصد ساله بنام «نتانیاهو» در اسرائیل

کشف سفته تاریخی دو هزار و پانصد ساله بنام «نتانیاهو» در اسرائیل

در اسرائیل، یک سفته به تاریخ ۵۱۱ سال پیش از میلاد مسیح به نام نتانیاهو یافت شد که نشان از حضور پر رنگ یهودی ها در اورشلیم در ۲۵۰۰ سال پیش دارد.
به گزارش «محبت نیوز» دفتر نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو خبر از کشف یک سفته به قدمت بیش از ۲.۵ هزار سال پیش به نام نتانیاهو داد. در این سفته نام نتانیاهو ذکر شده است.
به نقل از روزنامه یدیعوت آخرونوت، رئیس موزه “کشورهای تورات در اورشلیم” جایی که این سفته در آن نگهداری می شود، قصد دارد تا این سند را برای یک سال به دفتر نخست وزیر قرض دهد تا وی بتواند این سفته را به رهبران جهان پس از دیدار از اسرائیل نشان دهد. این سفته توسط مردی به نام بنایاهو بن نتانیاهو در ۵۱۱ قبل از میلاد امضا شده است. این سند در نمایشگاه “اورشلیم، که در بابل وجود داشت” که به تاریخ اورشلیم در زمان بابل اشاره دارد، در معرض نمایش قرار داده می شود. در این نمایشگاه اسنادی شامل نام ده ها تن از تبعیدیان از یهودا، و فرزندان وی و زندگی آنها در بابل در معرض دید قرار گرفت.
به گفته مدیر موزه خانم آماندا وایس، هیچ جایی جز دفتر رئیس جمهور برای نمایش این سفته به نام نتانیاهو مناسب نمی باشد. ویس اشاره کرد: “با نمایش این سفته به مهمانان، زندگی یهودیان و بازگشت آنها پس از ۲۰۰۰ سال تبعید به اورشلیم اثبات می شود”.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar