måndag 20 augusti 2018

امضاء پنج نماینده اقلیت دینی مجلس زیر یک «دروغ نامه»

امضاء پنج نماینده اقلیت دینی مجلس زیر یک «دروغ نامه»

نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس در بیانیه ‏ای خطاب به مقامات آمریکا ادعا کردند در ایران بستری مناسب، امن و تضمین شده‎ای برای اقلیت‎های دینی فراهم است.
به گزارش«محبت نیوز» در چند ماه گذشته همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی به جمهوری اسلامی از سوی آمریکا، مقام‎های بلند پایه ایالات متحده از جمله “دونالد ترامپ” رییس جمهوری و معاونش “مایک پنس”، “مایک پمیئو” وزیر خارجه و تعدادی دیگر از مسئولان وزارت خارجه در سخنرانی‎های خود دست روی حقیقتی مسلم گذاشتند که همانا وضعیت بد اقلیت‎های دینی در ایران است.
پمپئو به صراحت اعلام کرد که اقلیت‎های دینی در ایران آزادی ندارند و حقوق آن‎ها نادیده گرفته می‎شود. گرچه آن چه وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات این کشور عنوان می‌کنند تازگی ندارد اما افول جایگاه نظام در عرصه بین‎المللی و کاهش شدید مشروعیت نظام اسلامی بین شهروندان، بازگو شدن این تبعیض‌ها را به خصوص در مورد اقلیت‎های دینی اثربخش‎تر می‎کند.
بر همین اساس پنج نماینده اقلیت‎های دینی مجلس شورای اسلامی، سخنان اخیر مقامات آمریکا را محکوم کردند و در بیانیه‎ای که روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ در صحن علنی قرائت شد اعلام کردند «سخنان اخیر پنس، معاون رئیس جمهور و نیز پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد حقوق اقلیت‎های دینی در ایران، به طور بی‌‏پایه و اساس بوده، انطباقی با واقعیت‎های موجود نداشته و تنها در راستای تبلیغات سیاسی با اهداف مشخص ضد ایرانی بیان شده‎اند.»
این بیانیه به امضاء «کارن خانلری» نماینده ارامنه شمال ایران، «ژرژیک آبرامیان» نماینده ارامنه جنوب ایران، «یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان ایران، «سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان ایران و «اسفندیار اختیاری» نماینده زرتشتیان رسیده است.
یکی از ادعاهای بی‎اساس این نمایندگان «آزادی اقلیت‎های دینی در انجام مراسم» است که گفته‎اند «ایران از منظر آزادی‎های انجام مناسک دینی، حقوق اجتماعی و آزادی‎های فرهنگی اقلیت‏های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی، در زمره کشورهای جهان است که در آن بستری مناسب، امن و تضمین شده نه تنها برای همزیستی مسالمت آمیز، بلکه برای رشد و بالندگی جوامع پیروان ادیان گوناگون توحیدی مهیاست.»
به اعتقاد آن‌ها تلاش‌های تبلیغاتی و سیاسی دشمنان ملت موحد ایران، همانند گذشته محکوم به شکست بوده و همبستگی ملی و تاریخی پیروان ادیان توحیدی در جمهوری اسلامی ایران حول محور قانون اساسی کشور، ولایت فقیه و منافع ملی، سدی مستحکم در برابر الحاد و کفر جهانی است.
البته این نمایندگان ادعاهایی را به طور طبیعی در حمایت از نظامی که زیر سایه آن به پول و امتیاز و زندگی‎های آنچنانی رسیده‎اند مطرح می‎کنند و جای تعجب ندارد اما باید پرسید اگر ایران آنطور که ادعا می‎شود بستری مناسب و تضمین شده برای اقلیت‎ها دینی دارد چرا بهایی‎ها به خاک سیاه نشسته‎اند؟ چرا هیچ وزیر یا معاون وزیری از اهل سنت، زرتشتی‏ها، مسیحی‎ها و یهودیان منصوب نمی‌‏شود؟ چرا آن‎ها نمی‎توانند در نیروهای نظامی مثل ارتش و پلیس استخدام شوند اما به اجبار خدمت سربازی می‏روند؟ علت مهاجرت پرشمار اقلیت‎های دینی از ایران چیست؟ چرا فرزندان بسیاری از این نمایندگان و مسئولان جمهوری اسلامی در خارج از کشور زندگی می‎کنند از جمله فرزندان بت‎کلیا نماینده آشوری‎ها، اگر ایران بهشت اقلیت‎هاست، قوانین تبعیض آمیز شورای نگهبان در مورد کاندیداتوری اقلیت‎های مذهبی برای چه اجرا می‎شود، دو سال «سپنتا نیکنام»، یک زرتشتی برای رسیدن به جایگاه خود که با رای مردم در شورای شهر یزد بدست آورد به هزار و یک در زد؟ چرا تنها پنج نماینده می‎توانند از اقلیت‏های دینی در مجلس حاضر شوند و چرا بر اساس لیاقت شرایطی شبیه دیگر کاندیداها ندارند و همه مردم از جمله مسلمانان نمی‏توانند به آن‎ها رای دهند؟
این‎ها تنها بخشی از پرسش‎هایی است که بارها تکرار شده و بی‎پاسخ مانده و نتیجه آن یعنی تبعیض گسترده علیه اقلیت‎های دینی ایران.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar