torsdag 23 augusti 2018

مشهد؛ پاتایای زُوّار عراقی

مشهد؛ پاتایای زُوّار عراقی

شمار خانه ‌مسافرها در مشهد که در بسیاری از آن‎ها خدمات سکسی ارائه می‎دهند بنا بر اعلام مسئولان دولتی، افزون بر پنج هزار واحد است.
«محبت نیوز»- زیارت، سکس و اقتصاد در «خراسان رییسی» مجموعه‌ی جذابی برای توریست‌های عرب به خصوص عراقی‎ها شده تا به جای سفر به «پاتایا» در تایلند،با توجه به سقوط ارزش ریال، راهی مشهد شوند هم از ثواب زیارت بهره ببرند و هم از مواهب سیاحت.
وبسایت تابناک نزدیک به محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گزارشی نوشته در مشهد خانه‎هایی هست که به جوانان مجرد عراقی «خدمات جنسی» ارائه می‎دهند.
در این گزارش تاکید شده «کار به جایی رسیده که این زائران بعضن به شرط حضور بانویی برای ازدواج موقّت، محل اسکان را انتخاب می‌کنند و مشاغلی هم پیرامون این بده-بستان شکل گرفته است.»
شغلی که تابناک به آن اشاره کرده اسم خاصی دارد که در فرهنگ دهخدا مردانی را گویند که کارشان آشنایی دادند با زنان روسپی است (کشخان).
در این گزارش یک پرسش مطرح شده: «با توجه به بستر مساعدی» که شرایط اقتصادی و فرهنگی برای آسیب‌های اجتماعی به وجود آورده، پرستیژ، وجهه و آینده گردشگری مشهد چه خواهد بود؟
در بخش دیگری از این گزارش آمده: در حالی‌که هتل‌های رسمی و معتبر از پذیرش زوج‌هایی با ترکیب مرد خارجی و زن ایرانی (و حتی شرعی) منع شده‌اند، بخشی از زائران خارجی، به‌ویژه عراقی‌ها در منازل شخصی اسکان یافته و در نقاط مختلف شهر پراکنده شده‌اند، منازلی (خانه‌مسافر) که نه مجوز فعالیت دارند و نه بر آن‌ها نظارت می‌شود. نباید تصوّر کرد که مانند گذشته، این خانه‌مسافرها تنها در محدودی خاصی از شهر هستند. با توجه به منافع این خدمت، چنین منازلی در نقاط مختلف مشهد و حتی مناطق ییلاقی اطراف پذیرای متقاضیان هستند.
شمار این خانه ‌مسافرها بنا بر اعلام مسئولان دولتی، افزون بر پنج هزار واحد است. نهادهای صنفی هم تعداد خانه‌‌مسافرهای مشهد را حدود شش هزار باب می‌دانند. در مجموع، اسکان پنجاه درصد مسافران و زائران، در این اقامتگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar