torsdag 30 augusti 2018

شیخ علی اکبر رشاد: مسیحیت با علم طبیعی سازگار نیست و آغشته به خرافات است

شیخ علی اکبر رشاد: مسیحیت با علم طبیعی سازگار نیست و آغشته به خرافات است

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران در سخنانی گفته است آفات عظیم که هم‌اکنون حوزه علمیه را تهدید می‌کند ظهور روحانیون فوکولی و کت و شلواری است، تجربه تلخی که در عالم مسیحیت اتفاق افتاد!
«محبت نیوز»- سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی در گردهمایی ۲۵ مرداد طلبه‌ها در مدرسه فیضیه قم زنگ خطری برای مرجعیت شیعه بود. دعوا بر سر تعداد مراجع و انفعال آن‌هاست که در نظر منتقدان در «فقه جواهری» که همانا صدور احکامی درباره نجاست و طهارت است، جلوه‌گر شده.
ناصر مکارم شیرازی روز گذشته در صدد پاسخگویی برآمده بود. اکنون علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران هم در سخنانی در مصلی حرم عبدالعظیم در ادامه این مشاجره گفته است:
«تهاجم به نهاد مرجعیت به هر بهانه‌ای تهاجم به اساس حوزه است و بلکه به تبع آن، تهاجم به اساس تشیع است. کسانی به بهانه‌هایی به مرجعیت حمله می‌کنند، این حملات بر اساس اهداف مشخصی است و همانند دیگر توطئه‌ها ممکن است از آن سوی مرزها هدایت شود و چنین است.»
رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران به آخوندها هشدار داده که عبا و عمامه «یونیفورم» نیست که بتوان آن را به دلخواه از تن درآورد و دوباره پوشید:
«تصور نکنیم لباس روحانی یک یونیفورم شغلی است که وقتی مسجد می‌رویم لباس بر تن کنیم و اگر به خیابان می‌آییم به بهانه آزار و اذیت لباس نداشته باشیم. یکی از آفات عظیم که هم‌اکنون حوزه علمیه را تهدید می‌کند ظهور روحانیون فوکولی و کت و شلواری است: تجربه تلخی که در عالم مسیحیت اتفاق افتاد.»
رئیس شورای حوزه علمیه تهران در ادامه با اشاره به اهمیت تولید علوم اسلامی انسانی در حوزه های علمیه، مدعی شد: علوم انسانی امروز رقیب شریعت است. آنچه از تعارض علم و دین شنیده ایم؛ در غرب تعارض علم طبیعی با الهیات اسلامی است زیرا مسیحیت با علم طبیعی سازگار نیست و آغشته به خرافات است.
به نقل از رادیو زمانه، رشاد علاوه بر پدیده «آخوندآزاری» در ایران، احتمالن به پروتستانتیسم فرهنگی در جهان مسیحی اشاره می‌کند که واسطه‌ای شد میان الاهیات مسیحی و فلسفه جدید. بعد از مشروطیت در ایران هم کسانی مانند احمد کسروی و علی دشتی که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده بودند لباس آخوندی را از تن درآوردند و با تکیه بر «اشرافیت بافرهنگ»، تلاش کردند به هویت ایرانی سکولار شکل دهند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar