torsdag 16 augusti 2018

حجاب وزیر سوئدی؛ ترجیح سیاسی یا اجبار اسلامی؟

حجاب وزیر سوئدی؛ ترجیح سیاسی یا اجبار اسلامی؟

انتشار عکس زنان هیات سوئدی با حجاب نه فقط واکنش طیفی از فعالان حقوق زنان در ایران را برانگیخت که در رسانه‌های سوئدی هم انعکاس یافت.
vazir_tejarat
به گزارش «محبت نیوز» وزیر تجارت سوئد اوایل هفته جاری در راس یک هیات سیاسی و تجاری به ایران سفر کرده و با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت. زنان این هیات ، حین سفر خود به تهران روسری پوشیده بودند که با انتقادات فراوانی در داخل سوئد به ویژه از سوی حزب لیبرال اپوزیسیون مواجه شد.
منتقدان از اینکه کابینه سوئد که به یک کابینه فمینیستی معروف است، بدون حتی اعتراض به تحمیل حجاب به شرکت‌کنندگان در این سفر، پای قراردادهای تجاری را امضا کند، تعجب کردند.
به ویژه اینکه زنان سوئدی در حالی با حجاب پای معاهدات تجاری را امضا می‌کردند که همین چند روز قبل، یک وزیر زن سوئدی با انتشار عکسی از خود و همکاران زنش، کوشیده بود پاسخی سمبلیک به سیاست‌های ضد زن دونالد ترامپ بدهد و حضور زنان را در تصمیم‌سازی و آینده جهان به رخ آمریکا بکشد.
وزیر تجارت سوئد در پاسخ به این انتقادات گفت که قوانین ایران داشتن حجاب را برای زنان الزامی می‌داند و وی موظف بوده که آن را رعایت کند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رهبر اپوزوسیون در سوئد گفت: آنها تلاش می‌کنند تا به موضوعات کم اهمیت بپردازند. نمی دانم چه جوابی بدهم.
آن لیند وزیر تجارت سوئد که در عکس‌ها با یک شال آبی در حال امضای قرارداد دیده می‌شود، گفته از اینکه مجبور بوده روسری بر سر کند ناراضی بوده اما نمی‌توانسته قانون ایران را بشکند.
تاکنون چندبار سیاستمداران زن تلاش کرده‌اند اجبار به پوشش اسلامی در ایران را به چالش بکشند و البته برخی هم برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با ایران را به اعتراض ترجیح داده‌اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar