måndag 27 augusti 2018

مخالفت وزیر کُردتبار بلژیک با حجاب اسلامی در مدارس این کشور

مخالفت وزیر کُردتبار بلژیک با حجاب اسلامی در مدارس این کشور

“زوهال دمیر” که نخستین وزیر کُرد در کابینه دولت بلژیک می باشد به تازگی طی سخنانی گفته است که حجاب جایی در مدارس نداشته و دولت باید پس از انتخابات ۲۰۱۹ ممنوعیت حجاب در مدارس را در دستور کارش قرار دهد.
به گزارش «محبت نیوز» “زوهال دمیر” که نخستین وزیر کُرد در کابینه بلژیک می باشد گفته که حجاب اسلامی هیچ جایگاهی در مدارس ندارد.
دمیر گفته است که مدرسه باید فضایی مانند خانه داشته باشد و دانش آموزان باید در آنجا احساس آزادی کرده و حجاب در مدارس جایی ندارد.
وی همچنین گفته است که حجاب در سنین پایین و پایین تر آغاز می شود و این یک مشکل است. او همچنین حجاب داشتن دختران مسلمان در مدارس را «نابرابری» دانست.
این وزیر کُرد کابینه بلژیک، اعلام کرده که ممنوعیت حجاب در مدارس باید در برنامه دولت پس از انتخابات ۲۰۱۹ قرار بگیرد.
گفته می شود مسئله ممنوع سازی حجاب در سال های اخیر به بحثی حساس در بلژیک تبدیل شده است. برای مثال در شهر بندری آنتورب پوشیدن حجاب در مدارس ممنوع گردید و سپس کارکنان دولتی از داشتن حجاب اسلامی منع شدند.
شایان ذکر است زوهال دمیر، متولد ۱۹۸۰ کنت بلژیک است. وی نماینده پارلمان بلژیک از عضو “اتفاق نوین” فلامان بلژیک می باشد. وی همچنین مدتی نیز شهردار منطقه “آسور” بلژیک بوده است. وی در سال ۲۰۰۱ به عنوان نماینده پارلمان انتخاب و به مجلس راه پیدا کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar