tisdag 14 augusti 2018

سهم ایران از «دریای مازندران» را فروختند و به نماز ایستادند!

سهم ایران از «دریای مازندران» را فروختند و به نماز ایستادند!

یک کارشناس روسی می‎گوید، برای ما خیلی عجیب و غریب بود که ایران چطور از حقوق خود گذشت.
به گزارش «محبت نیوز» رؤسای‌جمهور ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان یکشنبه ۲۱ امرداد در شهر بندری آکتاو جمهوری قزاقستان سند نهایی کنوانسیون وضعیت حقوقی دریاچه خزر را امضاء کردند.
به گفته کارشناسان سهم ایران از دریاچه خزر طبق مفاد این کنوانسیون به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده اما “حسن روحانی” و “محمد جواد ظریف” که با چراغ سبز “علی خامنه‎ای” زیر این ترکمنچای را امضاء کردند منکر حقایق می‎شوند.
مثل همیشه که افکار عمومی در نظام جمهوری اسلامی حق دستیابی به اطلاعات مربوط به مسائل کشور را ندارند آنچه سبب آگاهی مردم در مورد امضای ترکمنچای دوم شد فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی و تحلیل‎هایی بود که از تلویزیون‎های فارسی زبان خارج از ایران پخش شد.
روزنامه جوان نزدیک به سپاه نوشته با توجه به مفاد کنوانسیون خزر حاکمیت ایران بر خزر «۱۳ درصد» شده و عقب‎نشینی خط مرزی را به همراه خواهد داشت.
رجب صفروف کارشناس روسیه (مسلط به زبان فارسی) یکشنبه شب در گفتگو با بی‎بی‎سی فارسی اعلام کرد که در سال ۱۹۹۶ در کارگروهی که روس‌ها با جمهوری اسلامی ایران داشتند انتظار ما کارشناسان این بود که ایران قرارداد ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ درخواست ۵۰ درصدی حق خودش را مطرح خواهد کرد اما یکی از ایرانی‎ها گفت دریای مازندران باید برابر تقسیم شود و برای ما خیلی عجیب و غریب بود که ایران چطور از حقوق خود گذشت!
تصاویری از محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی و محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی در خبرگزاری ایرنا منتشر شد که در حال نماز خواندن در آک تاو قزاقستان بودند. تصویری که واکنش‎های زیادی را به همراه داشت.
به راستی زمانه‌ای تلخ است. آنچه را به چشم باید دید که در کتاب‎های تاریخ از بی‎لیاقتی شاهان قاجار و وطن فروشی‎ها آنها خواندیم. فتحعلی شاه قاجار بی‎اراده که به عباس میرزا مجوز داد ترکمنچای را امضاء کند و امروز باید ببینیم چطور روحانی و ظریف به اذن علی خامنه‎ای چوب حراج به ایران زده‌اند و تاریخ این ننگ را فراموش نخواهد کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar