onsdag 22 augusti 2018

جزئیات جدید از شهروند ایرانی که به اتهام جاسوسی در امریکا بازداشت شد

جزئیات جدید از شهروند ایرانی که به اتهام جاسوسی در امریکا بازداشت شد

نخستین جلسه دادگاه مجید قربانی، شهروند ۵۹ ساله ایرانی به جرم جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران در شهر واشنگتن برگزار شد. در این جلسه قاضی درخواست آزادی موقت او را رد کرد و دادستان برای وی درخواست ۷۵ سال زندان کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده دوشنبه ۲۹ مرداد اعلام کرد «احمدرضا محمدی دوستدار» ۳۸ ساله، آمریکایی ایرانی تبار و مجید قربانی شهروند ۵۹ ساله ایرانی مقیم کالیفرنیا بازداشت و در دادخواست صادره به فعالیت برای ایران متهم شدند.

آقای دوستدار قرار است در شیکاگو تفهیم اتهام شود اما جلسه تفهیم اتهام مجید قربانی در شهر واشنگتن برگزار شد.
فرهاد پولادی خبرنگار صدای آمریکا که در جلسه دادگاه حضور داشت، گفت قاضی تفهیم اتهام، درخواست آزادی به شرط سپردن وثیقه را رد کرد.

رد وثیقه 

مجید قربانی، ۵۹ ساله، قد بلند و با موهای جوگندمی، در لباس نارنجی بازداشتگاه در دادگاه حضور یافت. یک مترجم او را در جریان تمام جزئیات دادگاه قرار می داد.

وکیل آقای قربانی ابتدا درخواست کرد چون او بیست سال در آمریکا است و خانواده اش نیز اینجا حضور دارد، با آزادی او با وثیقه موافقت شود. قاضی مایکل هاروی این درخواست را رد کرد. او گفت چون پرونده جاسوسی است و پای همکاری با یک کشور متخاصم در میان است، او نمی تواند با آزادی موقت مجید قربانی موافقت کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar