onsdag 22 augusti 2018

مسجدی با یک لوستر ۷۵ میلیون تومانی

مسجدی با یک لوستر ۷۵ میلیون تومانی!

یک مقام حوزوی می‎گوید اگر مسجدی را یافتید که بنای میلیاردی داشت و هم‌زمان در پیرامونش فقیر وجود داشت باید در کارکردهای آن تردید کنید.
فرتور آرشیوی است
«محبت نیوز»- رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان در گفتگو با «حوزه نیوز» از تجمل گرایی در مساجد ایران انتقاد کرده گفت: «در شرایط جنگ اقتصادی هستیم؛ در چنین شرایطی اگر مسجدی را یافتید که بنای میلیاردی داشت و هم‌زمان در پیرامونش فقیر وجود داشت باید در کارکردهای آن تردید کنید.»
محمدرضا شمس‌الدین گفته «همه مساجد باید به داد فقرا برسند و کارگاه‌های تولیدی راه‌اندازی کنند، امروز مساجد باید به نفع مردم کار اقتصادی بکنند و از عوائد آن‌هم مسجد برخوردار شود و هم مردمی که به مسجد رفت‌وآمد می‌کنند.»
او در بخشی از این مصاحبه عنوان کرد: «بنده همین چند هفته پیش اطلاع پیدا کردم که یک لوستر ۷۵ میلیون تومانی برای یک مسجد در سمنان خریداری‌شده است.»
شمس‎الدن می‎افزاید، هزینه‌های سرسام‌آور ساخت مساجد باید کاهش پیدا کند و مساجد در عین سادگی و بی‌آلایشی مدیریت شوند. برخی از مساجدی که «طراحی گران و شلوغ» دارند در اساس حواس انسان را در نماز پرت می‌کنند! قالی مسجد باید ساده باشد. چه ایرادی دارد اگر کف مسجد را با موکت بپوشانیم؟ اگر این اتفاق بیفتد، مردم هم به مسجد شائق و علاقه‌مند خواهند شد.
سخن گفتن در انتقاد از تجمل گرایی در مساجد کم سابقه است. شاخص‎ترین این بناها مقبره آیت الله روح الله خمینی است که بیش از دو دهه از ساخت آن می گذرد و هنوز تمام نشده و ردیف بودجه خاص را در دولت دارد و از کنار آن بیت خمینی جیب خود را پر پول می‎کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar