torsdag 30 augusti 2018

سازمان ملل: داعش با سی هزار پیکارجو،خود را برای جنگی دیگر آماده می کند

سازمان ملل: داعش با سی هزار پیکارجو،خود را برای جنگی دیگر آماده می کند

بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد، داعش نه تنها نابود نشده، بلکه ۳۰ هزار جنگجوی قسم خورده داعش خود را برای جنگ های جدید در سراسر جهان آماده می کنند تا خلافت اسلامی خود را مجددن برپا کنند.
«محبت نیوز»- پس از فروپاشی خلافت اسلامی داعش، قدرت های جهانی شکست افراط گرایان اسلامی در عراق و سوریه را اعلام کردند.
به نقل از ایران جوان، گزارش ها حاکی از محاصره شدن گروه کوچکی از پیکارجویان در نوار باریک بیابانی بین دو کشور و تنگ تر شدن حلقه محاصره بود. اما بر اساس گزارش جدید سازمان ملل متحد، داعش نه تنها نابود نشده، بلکه ۳۰ هزار جنگجوی قسم خورده داعش خود را برای جنگ های جدید در سراسر جهان آماده می کنند تا خلافت اسلامی خود را مجددن برپا کنند. به گزارش آسوشیتد پرس، در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده، در مورد افزایش تهدیدات داعش و همچنین القاعده هشدار داده شده است. کارشناسان، مجموع نیروهای داعش در عراق و سوریه را بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر تخمین می زنند. این گروه شامل هزاران تروریست و پیکارجوی خارجی نیز می باشد. داعش طی دو سال گذشته ضربات سنگینی را متحمل شده است و مناطق تحت کنترل خود (با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت) را از دست داده است. اما علیرغم تلفات سنگین، جنگجویان داعش همچنان به رهبران خود وفادار هستند. برخی همچنان به مبارزه مشغولند و برخی دیگر در مناطق روستایی و بین همفکران خود مخفی شده اند. با فروپاشی خلافت اسلامی، کشورهای زادگاه جنگجویان خارجی، نگران بازگشت اتباع خود به کشور می باشند. بر اساس برآوردهای سازمان ملل، حدود ۴ هزار داعشی احتمالن در لیبی بسر می برند. ۱ هزار نفر نیز اخیرن در شبه جزیره سینا (مصر) با البغدادی (خلیفه خودخوانده) بیعت کرده اند.
از سوی دیگر قدرت گیری مجدد القاعده نیز نگران کننده است. این گروه در برخی از مناطق، داعش را به حاشیه رانده و به عنوان نیروی جهادی حکم می راند. در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که رهبران القاعده از داخل ایران با ایمان الظواهری ارتباط و همکاری نزدیک دارند. جنگ در یمن به القاعده فرصت داد تا خود را تقویت کند. القاعده هنوز در شبه جزیره عربستان به عنوان یکی از بانفوذترین گروه های جهادی شناخته می شود. این سازمان از عربستان برای برنامه ریزی حملات خارجی استفاده می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar