fredag 24 augusti 2018

فرمانده نیروی انتظامی ایران: با توهین به مقدسات به شدت برخورد خواهیم کرد

فرمانده نیروی انتظامی ایران: با توهین به مقدسات به شدت برخورد خواهیم کرد

فرمانده نیروی انتظامی ایران به افرادی که با انتشار فراخوان در فضای مجازی، به گفته وی، به «مقدسات توهین» می‌کنند هشدار داد که با آنها «برخورد» خواهد شد.
به گزارش «محبت نیوز» حسین اشتری، فرمانده پلیس، در یادواره «شهدای» روستای یزدل در شهرستان آران و بیدگل به این افراد گفت که تصور نکنند مردم از فراخوان‌های آنها «تبعیت» می‌کنند.
فرمانده پلیس گفت:‌ «کسی که به مقدسات توهین کرده و اموال دولتی و مردم را تخریب کند حتمن با آن برخورد می‌کنیم.»
به نقل از رادیو اروپا آزاد، وی به نام فرد یا گروه خاصی اشاره نکرده، اما مقام‌های امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی همواره نسبت به آن چه «توهین» به مقدسات می‌نامند، در سخنرانی‌ها، متون مکتوب و رسانه‌های مختلف حساسیت نشان داده و با آن به شدت برخورد کرده‌اند.
این برخورد حتی شامل کوچک‌ترین اظهارات طنزآمیز نسبت به مقدسات نیز بوده، به طوری که به تازگی امیرحسین اسماعیلی، روزنامه‌نگار به دلیل توییتی طنزآمیز درباره رابطه درگذشت امام هشتم شیعیان با انگور، بازداشت و محکوم شد.
آن‌ طور که حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع این روزنامه‌نگار، اعلام کرده موکلش با طرح چند اتهام از جمله «توهین به مقدسات و ائمه طاهرین»، به ده سال زندان، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شده است.
این در حالی است که وی افزوده اسماعیلی در توییت خود قصد توهین به امام هشتم شیعیان را نداشته و «مضمون توییت، توهین‌آمیز تلقی نمی‌شود».
دین رسمی در جمهوری اسلامی ایران، شیعه جعفری دوازده‌امامی است و قوانین توهین به مقدسات در این کشور از احکام اسلامی استخراج شده است.
جمهوری اسلامی از این قوانین علیه اقلیت‌های مذهبی و دگراندیشان در کشور استفاده کرده و آنها را به حبس‌های طولانی‌مدت و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar