رویدادهای کنونی

پوشش زنده

13:48 GMT

امانوئل درفیسبوک بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به سخنان معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور ایران نوشته: "مگر بخاطر آمریکا و اروپا باید جلوی گرم‌شدن زمین را بگیرید؟ این وظیفه جهانی برای همه کشورهاست. اگر این کار را نکنید دودش به چشم خوزستان می‌رود، نصف شهرهای بندری ایران زیر آب می‌روند، بعد شما برای این کار شرط می‌گذارید؟"

ابتکار: در صورت لغو تحریم‌ها، ایران از گازهای گلخانه‌ای می‌کاهد

13:22 GMT

وی-وک توشینوال از هند، در ای‌-میلی به بخش انگلیسی بی‌بی‌سی نوشته: "رهبران جهان باید مسئولیتهای مشترک و در عین حال متفاوت خود را بپذیرند تا بتوانند به توافقی برسند تا به عنوان یک نقشه راه برای آینده مورد استفاده قرار گیرد."

13:16 GMT

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه: "ما نشان داده‌ایم که که می‌توانیم توسعه اقتصادی را تضمین کنیم و همزمان از محیط‌ زیست خود، مراقبت کنیم."

13:02 GMT

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در سخنان خود بر تعهد کشورش و اتحادیه اروپا برای حرکت بسوی اقتصادی بدون تکیه بر استفاده از کربن، تاکید کرد.

12:50 GMT

رهبر چین از کشورهای جهان بویژه کشورهای توسعه یافته خواست تا برای رسیدن به نتیجه‌ای که آنرا "برد-برد" برای همه خواند، مسئولیت بیشتری را برعهده بگیرند.

12:48 GMT

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در سخنان خود در جمع شرکت‌کنندگان نشست پاریس گفت که این کنفرانس خط پایان نیست بلکه نقطه آغاز تازه‌ای برای مقابله با خطرات تغییرات اقلیمی است.

12:44 GMT

نمایندگان کشورهای شرکت کننده در نشست پاریس، در یک تصویر.

12:30 GMT

برنامه امروز نوبت شمای بی‌بی‌سی فارسی به موضوع تغییرات اقلیمی اختصاص دارد. شما در مورد تغییرات اقلیمی چقدر آگاهی دارید و این موضوع تا چه اندازه دغدغه روزمره شماست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مساله گرمایش زمین تا چه حد دغدغه شماست و اصلا چقدر درباره آن می‌دانید؟

12:07 GMT

اوباما در ادامه سخنان خود گفت ما نسلی هستیم که تاثیر تغییرات اقلیمی را در زندگی خود حس می‌کنیم و شاید آخرین نسلی باشیم که می‌توانیم در خصوص آن کاری بکنیم.

11:57 GMT

اوباما: هیچ کشوری بزرگ و یا کوچک، ثروتمند و یا فقیر در مقابل تغییرات اقلیمی مصون نیست.