fredag 27 november 2015

فزایش تنش ها پس از حمله مرگبار به کلیساهای مسیحیان


افزایش تنش ها پس از حمله مرگبار به کلیساهای مسیحیان

در پی حمله گروهی از مسلمانان مسلح به چند کلیسا در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، تنش ها میان مسیحیان و مسلمانان بالا گرفته است.
به گزارش «محبت نیوز»  پس از حمله مرگبار یک گروه مسلح اسلامگرا به کلیساهای مسیحیان در پایتخت کشور آفریقایی، جمهوری آفریقای مرکزی، تنش های مذهبی در این کشور بالا گرفته است.
به گزارش خبرگزاری  مسیحی بارناباس فاند، در پی حمله گروهی از مسلمانان مسلح به چند کلیسا در پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، تنش ها میان مسیحیان و مسلمانان بالا گرفته است.
بر اساس گزارش این خبرگزاری در این سلسله عملیات تروریستی بیش از ١٠ مسیحی کشته و زخمی شدند.
گروه های مسلح اسلامگرا مسئولیت این عملیات ها را به عهده گرفته اند.
پس از این حادثه تروریستی، علیرغم مخالفت رهبران کلیسایی، برخی از شبه نظامیان مسیحی تهدید کرده اند که مساجد مسلمانان را آماج حملات خود قرار خواهند داد.
وحشت از برخوردهای مذهبی به حدی بالاست که بسیاری از شهروندان عادی مسیحی یا مسلمان خانه و کاشانه خویش را ترک کرده و به محلات عمدتن مسیحی نشین یا مسلمان نشین پناه برده اند.
کشور آفریقایی، جمهوری مرکزی آفریقا در میانه قاره سیاه قرار دارد. این کشور نزدیک به چهار میلیون و چهارصد هزار تن جمعیت دارد که بیشتر آنها از نژاد سیاه هستند و زندگی قبیله‌ای دارند.
٨٠٪ مردم این کشور مسیحی، پانزده درصد آنها مسلمان سنی و دیگران آنیمیست هستند. زبان رسمی این کشور نیز فرانسوی است. اما زبان ملی سانگو می‌باشد که در بین مردم بومی رایج‌تر است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوک

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar