مرد-سفید-در داخل خانه و 3
تقاطع: فرد جوانی که روز پنج‌شنبه (۲۶ نوامبر-۵ آذر)، هم‌زمان با برگزاری مراسم روز شکرگزاری توسط رییس جمهوری امریکا و خانواده‌اش، از روی نرده‌های کاخ سفید پرید و به داخل محوطه‌ی این کاخ رفت، امروز در اولین جلسه‌ی دادگاه خود حاضر و اتهام “ورود غیرقانونی به مکان ممنوع” به وی تفهیم شد. اتهامی که می‌تواند برای این فرد، تا یک سال حبس را به دنبال داشته باشد.
این جوان ۲۲ ساله که “جوزف کاپوتو” اهل استمفورد در ایالت کنیتکت معرفی شده، در میان جمعیت مقابل کاخ سفید ایستاده بود که ناگهان سُوِت‌شرت خود را درآورد؛ پرچم امریکا را مانند شنل پوشید؛ و در یک چشم به هم زدن از نرده‌ها بالا رفت و روی چمن شمالی کاخ فرود آمد.
او هم‌چنین یک دستکش وزنه‌برداری پوشیده بود و به گفته‌ی مقامات، یک کتابچه‌ی راهنمای قانون اساسی امریکا را به همراه داشت.
آن‌گونه که یک شاهد عینی به “فاکس‌نیوز” گفته، به دنبال این اتفاق، گارد امنیتی کاخ، مردمی را که شاهد ماجرا بودند متفرق کردند و برای دقایقی صدای جیغ و فریاد و گریه‌ی کودکان شنیده می‌شد.
کاپوتو که پس از ورود به محوطه‌ی کاخ سفید در حال دویدن به سوی کاخ بود، با دستور ایست نیروهای سرویس مخفی که سلاح‌های‌شان را به سوی وی نشانه گرفته بودند، سر جایش ایستاد و روی زمین دراز کشید.
ماموران پس از بازداشت وی، عملیات پاکسازی امنیتی منطقه را به مدت سه ساعت انجام دادند.
حال آن‌گونه که اسناد دادگاه نشان می‌دهد، این جوان ۲۲ ساله پیش از این اقدام خود، یک یادداشت خودکشی برای دو نفر از دوستانش گذاشته و هم‌چنین پیش از سفر به واشنگتن دی.سی به مادرش گفته بود که شاید دیگر او را نبیند.
وی که از سوی قاضی برای انجام ارزیابی فوری روان‌شناسی معرفی شده، باید روز دوشنبه (۳۰ نوامبر) یک بار دیگر در دادگاه حاضر شود.
مرد-سفید-در داخل خانه و 2مرد-سفید-در داخل خانه-1مرد-سفید-در داخل خانه و 4