تقاطع: برنامه‌ی «گفتگوی ویژه خبری» که شام‌گاه پنج‌شنبه (۵ آذر-۲۶ نوامبر) از شبکه دو تلویزیون دولتی ایران پخش شد، شاهد افشاگری‌های دو عضو مجلس شورای اسلامی از زمین‌خواری مسوولان حکومتی، آقازاده‌ها، و نهادهای نظامی در مناطق مختلف کشور بود.
در این برنامه، مهدی موسوی‌نژاد نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت که فرزندان مسوولان و آقازاده‌ها با استفاده از روابط و نفوذ خود در حال زمین‌خواری در “مناطق آزاد” هستند.
آقای موسوی‌نژاد از جمله به خرید زمین‌های اطراف مکانی در دشتستان توسط مسوولان خبر داده که قرار است در آینده در آن‌جا پتروشیمی تاسیس شود.
در بخشی دیگر از برنامه نیز محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تایید زمین‌خواری ۲۷ هکتار از زمین‌های ورودی قزوین توسط تعاونی‌های مربوط به دو «نهاد»، فاش کرد که وابستگان این نهاد‌ها خبرنگار صداوسیما را کتک زده‌اند و در عین حال اداره‌ی جهاد کشاورزی را تهدید کرده‌اند که حق شکایت ندارد.
آقای پورمختار هم‌چنین از یک مورد عجیب زمین‌خواری در روستای انباج لواسان خبر داد که زمین‌خواران محلی ابتدا مکانی را به عنوان «امام‌زاده» ایجاد کرده‌اند و سپس به نام دسترسی به «امام‌زاده» پلی را به قیمت ۱/۴ میلیارد تومان ساخته‌اند. به گفته‌ی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، کار‌شناسان این کمیسیون با پافشاری موفق به حفر محل «امام‌زاده» شدند که به «منبع آب» برخورد کردند.