lördag 28 november 2015

روسیه از شهروندانش خواست از سفرهای غیرضروری به ترکیه خودداری کنند

روسیه از شهروندانش خواست از سفرهای غیرضروری به ترکیه خودداری کنند

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویرAP
Image captionتنش بین دو کشور ترکیه و روسیه از زمان ساقط شدن بمب افکن روسیه توسط نیروهای ترکیه افزایش یافته است
وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای از شهروندان این کشور خواسته است تا از انجام سفرهای غیرضروری به روسیه خودداری کنند.
این اقدام تازه ترین مورد از مجموعه اقداماتی است که از زمان بالا گرفتن تنش بین دو کشور ترکیه و روسیه در پی سرنگون کردن یک بمب افکن روسی توسط جنگنده های ترکیه صورت می گیرد.
در بیانیه وزارت خارجه ترکیه که امروز(شنبه ۲۸ نوامبر-۷ آذر) منتشر شده آمده است که در پی مشکلاتی که توریست های ترکیه و ساکنان این کشور در روسیه با آن روبرو هستند به شهروندان ترکیه توصیه می شود که از سفرهای غیرضروری به روسیه خودداری کنند.
روز گذشته هم وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از اول ماه ژانویه سال آینده میلادی سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه به آن کشور را به حال تعلیق در می آورد.
روسیه همچنین اعلام کرد که واردات شماری از محصولات کشاورزی ترکیه را ممنوع کرده و پروژه های سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور هم متوقف می شود.
کپی رایت تصویرEPA
Image captionجنگنده های ترکیه یک بمب افکن روسیه را سرنگون کردند
جت های جنگنده ترکیه روز سه‌شنبه (۲۴ نوامبر- ۳ آذر) یک بمب افکن سوخوی روسیه را در منطقه مرزی سوریه سرنگون کردند. در پی این سانحه ترکیه اعلام کرد که دو هواپیما وارد حریم هوایی اش شده بودند و به هشدارهای مکرر ترکیه توجهی نکردند، بنابراین هواپیماهای ترکیه یکی از آنها را هدف قرار دادند.
اما روسیه ادعای ترکیه را تکذیب کرده و گفته است که این هواپیماهای ترکیه بودند که وارد حریم هوایی سوریه شدند و هواپیمای روسیه را زدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar