onsdag 25 november 2015

'گریختن' یکی از دورزنندگان تحریم های نفتی ایران با ۱۶۰ میلیارد تومان پول

'گریختن' یکی از دورزنندگان تحریم های نفتی ایران با ۱۶۰ میلیارد تومان پول

  • 8 دقیقه پیش
تصویر کپی رایت
ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت "فردی تقریبا شبیه مورد بابک زنجانی که نفت را از وزارت نفت ایران دریافت می کرده و قرار بوده که پول آن را به دولت پرداخت کند"، مبلغ "۱۶۰ میلیارد تومان از این پول را برداشته و به کانادا گریخته است".
آقای سراج امروز چهارشنبه ۴ آذر در گفتگو با خبرگزاری ایرنا افزود: "اکثر پولشویان و افراد فاسد کشور، به کانادا متواری می‌شوند."
آقای سراج نام فرد مورد اتهام را ذکر نکرده، اما بابک زنجانی که مورد اشاره او قرار گرفته متهم شده که حدود ۲ میلیارد از پول حاصل از فروش نفت ایران را به کشور بازنگردانده است.
تاکنون چند نفر در ایران متهم شده اند که به بهانه کمک به دولت آقای احمدی نژاد برای "دور زدن" تحریم های نفتی و بانکی بین المللی، که بر سر پرونده هسته ای وضع شد، مبالغ زیادی از پول حاصل از صادرات نفت یا پول پرداخته شده برای خرید تولیدات گوناگون را به نفع خود تصرف کرده اند.
آقای سراج در بخشی دیگر از اظهارات امروز خود گفته از ۱۶۰ میلیارد تومان پولی که که از سوی فرد مورد اشاره او به کانادا انتقال یافته، "مبلغ ۶۰ میلیارد تومان که تبدیل به خودروهای لوکس و واحدهای مسکونی شده بود" توقیف شده و "چند نفر نیز در این زمینه بازداشت شده اند".
وی افزوده است: "افرادی که پول شویی می کنند و در جرایم سازمان یافته حضور دارند بعد از اینکه فساد و جرم این افراد لو رفت قطعا متواری می شوند و در این موارد عملا کاری از دست کشور مبدا برنمی آید مگر آنکه کشور مقصد فرد مورد نظر را با کشور مبدا بازگرداند."
رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرده است: "اگر کشورها با هم همراهی کنند، می توانیم امثال خاوری ها را خیلی آسان به کشور بازگردانیم."
محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران و از متهمان پرونده موسوم به "اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی"، در سال ۱۳۹۰ از ایران به کانادا رف

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar