måndag 30 november 2015

واکنش قاسم سلیمانی به شایعه زخمی شدنش در سوریه

واکنش قاسم سلیمانی به شایعه زخمی شدنش در سوریه

  • 4 ساعت پیش
کپی رایت تصویرAP
Image captionخبرگزاری های ایران می گویند گفت و گو با فرمانده نیروی قدس سپاه در دفترش کارش در تهران انجام شده است
خبرگزاری ها در ایران اظهارات قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را منتشر کرده اند که در پاسخ به شایعه کشته شدن و جراحتش گفته "اینها چیزهایی است که دشت‌ها و کوه‌هایی را برای پیداکردنش پیموده‌ام."
خبرگزاری ایران به نقل از وبسایت الوقت گفته اند این گفت و گو در دفتر آقای سلیمانی در تهران یک روز پیش انجام و امروز نهم آذر منتشر شده است.
پنج روز پیش، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه امنیتی و گروه دیدبان حقوق بشر سوریه نوشته بود که آقای سلیمانی "چند روز پیش در سوریه دچار جراحات سطحی شده است."
خبرگزاری فرانسه گفته بود که آقای سلیمانی در یک عملیات تهاجمی در جنوب غربی استان حلب "زخمی شده" اما همان روز رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه گفته بود که حال آقای سلیمانی خوب است و در سلامت کامل به سر می‌برد.
در هفته های اخیر همزمان تشدید حملات به نیروهای موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه و همچنین بالا رفتن تلفات نیروهای ایرانی فعال در این کشور هم منجر شده شایعاتی درباره کشته شدن فرمانده نیروی قدس سپاه منتشر شده بود.
قاسم سلیمانی از سال ۱۳۷۶ (۱۹۹۷ میلادی) فرمانده نیروی قدس سپاه - شاخه برون مرزی سپاه پاسداران - است. آیت الله خامنه ای رهبر ایران در تقدیر از عملکرد آقای سلیمانی یک بار از او به عنوان "شهید زنده" نام برده است.
رسانه های می گویند آقای سلیمانی نقش مهمی در بسیج نیروهای متحد ایران از جمله حزب الله و گروه های شیعه در عراق و نقش کلیدی در حفظ حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه داشته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar