onsdag 9 september 2015

یک افسر امنیت ملی افغانستان در تیراندازی در کابل کشته شد

یک افسر امنیت ملی افغانستان در تیراندازی در کابل کشته شد

  • 2 ساعت پیش
Image copyrightAFP
Image captionهواداران آقای مسعود همه‌ساله مراسم یادبود او را در کابل و دیگر شهرهای افغانستان برگزار می‌کنند
امنیت ملی افغانستان می‌گوید یکی از افسران این اداره در یک تیراندازی در کابل کشته شده‌ است.
این اداره در خبرنامه‌ای که روز چهارشنبه ۱۸ سنبله (شهریور) به رسانه‌ها فرستاده، قاتلان این افسر را "اوباشانی" خوانده که می‌خواستند با "سوء استفاده" از سالروز کشته شدن احمدشاه مسعود، فرمانده پیشین جهادی، "یک برخورد بزرگ" در کابل به راه اندازند، اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.
به گفته امنیت ملی افغانستان دو فرد غیر نظامی نیز در این تیراندازی زخمی شده‌اند.
این اداره همچنین گفته که در غرب کابل نیز درگیری مشابهی میان نیروهای این اداره و "افرادی که می‌خواستند باعث اخلال در نظم عمومی" شوند، روی داده که در این حادثه یک نیروی امنیتی زخمی شده است.
احمدشاه مسعود چهارده سال پیش در انفجار بمب کارگذاری‌شده در دوربین دو مرد عرب که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، کشته شد.
مقام‌های دولتی و هواداران این فرمانده پیشین جهادی همه‌ساله در کابل و دیگر شهرهای افغانستان به مناسبت سالگرد کشته شدن او، مراسم یادبود برگزار می‌کنند.
با این حال شماری از افغان‌ها از آنچه "ایجاد مزاحمت، اقدام به زورگویی و بر هم زدن امنیت جامعه" به وسیله این هواداران می‌خوانند شکایت می‌کنند.
امسال در آستانه برگزاری مراسم یادبود احمدشاه مسعود، دولت افغانستان و شماری از چهره‌های شناخته‌شده مجاهدین سابق از هواداران او خواسته بودند از اقدام به شلیک هوایی و برهم زدن نظم عمومی خودداری کنند.
برخی از هواداران آقای مسعود، از جمله برادر و پسرش در سالروز کشته شدن او خون اهدا کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar