måndag 28 september 2015

اتحادیه پلیس آلمان خواستار جداسازی پناهجویان بر حسب دین‌شان شد

اتحادیه پلیس آلمان خواستار جداسازی پناهجویان بر حسب دین‌شان شد

اتحادیه پلیس آلمان خواستار جداسازی پناهجویان بر اساس تعلقات دینی‌شان شد. اتحادیه پلیس آلمان می‌گوید، به دلیل درگیری‌های فزاینده در اردوگاه‌های پناهجویی باید به جداسازی پناهجویان بر حسب تعلقات دینی‌شان اقدام کرد.
اتحادیه پلیس آلمان (GdP) خواستار جداسازی مسلمانان و مسیحیان در اردوگاه‌‌های پناهجویی شد.
یورگ رادک، معاون این اتحادیه، جداسازی پناهجویان بر حسب تعلقات دینی را تصمیمی "قطعا بامعنا" خواند و به روزنامه آلمانی "دی ولت" گفت، این تصمیم به خاطر پیشگیری از درگیری‌های خشونت‌آمیز بعدی اتخاذ شده است. او خاطرنشان ساخت که مأموریت‌های پلیس آلمان به علت درگیری ‌‌‌در اردوگاه‌های پناهجویی به صورتی "فزاینده" افزایش یافته است.
"جزئی‌ترین مسائل به زد و خورد می‌انجامد"
یورگ رادک، معاون اتحادیه پلیس آلمان، می‌گوید که فشار وارده بر پلیس در این مورد به مرز نهایی خود رسیده است. او گفت: «وقتی ۴ هزار نفر در یک اردوگاه زندگی می‌کنند، تنگنای موجود به واکنش‌های عصبی منجر می‌شود. تا جایی که مسئله‌ای جزئی مثل استفاده به‌نوبت از توالت موجب زد و خورد می‌شود.»
به سبب وجود حس همبستگی میان گروه‌هایی بزرگ با تعلقاتی متفاوت در این اردوگاه‌ها دعوایی کوچک به زد و خوردی بزرگ می‌انجامد. رادک با اشاره به این مطلب ادامه می‌دهد، به همین دلیل اعزام یک خودروی پلیس کافی نیست، گاهی باید تا ۲۱ خودرو اعزام کرد.
او خواستار افزایش نظارت بر اردوگاه‌های پناهجویی با به‌کارگیری سرویس‌های امنیتی خصوصی شد. علاوه بر این، به گفته او، مأموران امنیتی باید از استانداردهای ویژه‌ای برخوردار باشند. آنها باید آشنا به فرهنگ ساکنان اردوگاه باشند، وگرنه مأموریت ‌آنها به آسانی ‌باعث افزایش درگیری‌ها خواهد شد.
همزمان با اظهارات معاون اتحادیه پلیس آلمان وب‌سایت "اشپیگل آنلاین" خبر از زد و خوردی جمعی در اردوگاه پناهجویی کالدن در ایالت هسن داد. این زد و خورد که ظهر یکشنبه (۲۷ سپتامبر/ ۵ مهر) از دعوا میان دو تن از ساکنان کمپ آغاز شده بود به زد و خوردی بزرگ میان پاکستانی‌ها و آلبانیایی‌ها منجر شد.
پلیس در این مرحله توانست اوضاع را آرام سازد. اما عصر همان روز دعوا باز هم بالا گرفت و ۷۰ نفر از یک گروه با حدود ۳۰۰ نفر از گروهی دیگر درگیر شدند. در این درگیری از چماق و گاز اشک‌آور استفاده شد. پلیس بعد از چندین ساعت توانست اوضاع را تحت کنترل خود در آورد. ۱۴ نفر، از جمله سه مأمور پلیس زخمی شدند. کسی دستگیر نشد.

DW.COM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar