رویدادهای کنونی

پوشش زنده

17:14 GMT

رئیس جمهور ایران در پایان سخنرانی خود گفت: "ما به آینده روشن بشریت برای زندگی انسانها در صلح و آرامش و معنویت ایمان داریم".

17:12 GMTانتقاد از آمریکا و اسرائیل

آقای روحانی گفت که ریشه جنگ و ترور و ویرانی امروز، در مداخله نظامی دیروز است: "اگر تجاوز نظامی آمریکا به افغانستان و عراق نبود و اگر حمایت بی حساب آمریکا از اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین نبود، امروز تروریست ها بهانه ای برای توجیه جنایات خود نمی یافتند".

17:10 GMT

رئیس جمهور ایران جهان را به ایجاد یک "جبهه متحد مبارزه با افراط گرایی و خشونت" دعوت کرد.

17:09 GMT

آقای روحانی گفت: "ما امیدواریم با همسایگان خود در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی همکاری های گسترده ای داشته باشیم و از طریق همگرایی اقتصادی به تفاهم سیاسی و حتی همکاری های ساختاری امنیتی نیز دست یابیم".

17:06 GMT

حسن روحانی: "خطاب به همه دولت ها و ملت ها می گویم که ما گذشته را فراموش نمی کنیم، اما نمی خواهیم در گذشته بمانیم. ما جنگ و تحریم را از یاد نمی بریم، اما به صلح و توسعه فکر می کنیم".

17:05 GMT

رئیس جمهور ایران گفت: همانطور که در عراق و افغانستان به استقرار دموکراسی کمک کردیم، آماده کمک به دموکراسی در سوریه و یمن هم هستیم.

17:04 GMT

آقای روحانی پیشنهاد کرد که مبارزه با تروریسم به یک قاعده الزام‌آور بین‌المللی تبدیل شود و هیچ دولتی حق نداشته باشد از تروریسم به عنوان روش مداخله در کشورهای دیگر استفاده کند.

17:03 GMTبازسازی روابط منطقه‌ای

رئیس جمهور ایران گفت که سیاست این کشور این است که در فضای جدید، "حرکت صلح جویانه" خود را در منطقه هم بر اساس قاعده برد-برد ادامه دهد و روابط خود با کشورهای همسایه را بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک بازسازی کند.

17:01 GMT

آقای روحانی گفت که ایران همزمان با اجرای توافق اتمی یا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، انتظار دارد کشورهای هسته ای هم به تعهدات خود در جهت خلع سلاح هسته ای عمل کنند و برای ایجاد منطقه عاری از سلاح اتمی در خاورمیانه تلاش کنند و اجازه ندهند که اسرائیل تنها مانع این راه باشد.