Mohamad-Rasolallah-Majidi
تقاطع: فیلم “محمد رسول‌الله” ساخته‌ی مجید مجیدی به عنوان نماینده‌ی رسمی سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شد.
این معرفی به روال سال‌های گذشته توسط “بنیاد سینمایی فارابی” صورت گرفته است. این بنیاد دولتی، به عنوان بازوی اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌ی سینما، نقش مهمی در تولید و عرضه‌ی فیلم‌های سینمایی در داخل و خارج از ایران بازی می‌کند.
“بنیاد فارابی” در بخشی از بیانیه‌ی خود در این خصوص نوشته: «اعضاء هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، پس از بحث و بررسی‌های جدی و همچنین ملاحظه تمام جوانب امر در خصوص شش فیلم فهرست دوم جهت معرفی نماینده سینمای ایران، به اتفاق آراء، تصمیم نهایی را برای انتخاب فیلم “محمد رسول‌الله” اتخاذ کردند.»
فرشته طائرپور، محمد بزرگ‌نیا، شهرام جعفری‌نژاد، روح‌الله حسینی، شادمهر راستین، رسول صدرعاملی، محمدرضا هنرمند، آرش امینی و امیر اسفندیاری اعضای هیات معرفی فیلم ایرانی به “آکادمی علوم و هنرهای سینما” (اسکار) بودند.
“در دنیای تو ساعت چند است؟” ساخته صفی یزدانیان، “رخ دیوانه” ساخته ابوالحسن داودی، “شیار ۱۴۳” ساخته نرگس آبیار، “قصه‌ها” ساخته رخشان بنی‌اعتماد، و “ماهی و گربه‌” ساخته شهرام مکری، پنج فیلم دیگری بودند که برای معرفی به اسکار با فیلم “محمد رسول‌الله” رقابت می‌کردند.
گفتنی است تازه‌ترین ساخته‌ی مجید مجیدی با سرمایه‌گذاری “بنیاد مستضعفان” و با بودجه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه شده است و یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود.
این فیلم با گذشت یک ماه از اکران خود در سینماهای ایران، به فروش ۷ میلیارد تومانی دست یافته است.