måndag 28 september 2015

روزنامه مصری فاجعۀ منا را بدلیل بی نظمی و شعار دادن حجاج ایرانی دانست

روزنامه مصری فاجعۀ منا را بدلیل بی نظمی و شعار دادن حجاج ایرانی دانست

یک روزنامه مصری ادعا کرد ایرانی ها در منا بجای لبیک اللهم لبیک، لبیک یا حسین سر دادند و بی نظمی بوجود آوردند.
به گزارش «محبت نیوز» یک روزنامه مصری با طرح ادعایی نوشت: “حجاج ایرانی به جای لبیک اللهم لبیک، در مناسک حج عبارت “لبیک یا حسین ” را تکرار می‌کنند.”
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روز جمعه روزنامه مصری الیوم السابع در یادداشتی مدعی شد که ایرانی ها به جای لبیک اللهم لبیک، عبارت لبیک یا حسین سر می دهند.
در این گزارش که در صفحه اصلی این روزنامه و با تیتر درشت درج شده بود، نویسنده تلاش کرده فاجعۀ منا را به بی نظمی و شعار دادن حجاج ایرانی ربط دهد.
در بخشی از این نوشته آمده است: «ویدیوهایی از سال های گذشته وجود دارد که نشان می دهد حجاج ایرانی در حالی که لباس های احرام را بیرون آورده و لباس دوخته (معمولی) پوشیده اند، شعار لبیک یا حسین سر می دهند!».
در سایت اینترنتی این روزنامه نیز ویدیویی منتشر شده که چند نفر ، را نشان می دهد که شعار لبیک یا حسین سر می دهند.
الیوم السابع سپس به نقل از روزنامه سعودی سبق آورده است: ایرانی ها با سر دادن شعارهای مذهبی و اختلاف انگیز، سعی در به هم زدن نظم عمومی داشته اند و پس از حادثه منا نیز درصدد بهره گیری از آن برای ایجاد درگیری فرقه ای هستند.
الشراق الاوسط: ۳۰۰ زائر ایرانی باعث فاجعه منا شدند
همچنین الشرق الاوسط نیز طی گزارشی به نقل از “یک مقام مسئول در بعثه ایران” که نامی از او به میان نیاورده مدعی شده است در روز حادثه ۳۰۰ زائر ایرانی بدون توجه به برنامه ریز ی ها عازم مراسم رمی جمرات شده اند و برخورد انها در خیابان ۲۰۴ با زائرانی که طبق برنامه و در کاروان های خود عازم مراسم رمی جمرات شده اند، فاجعه آفریده است.
مفتی اعظم عربستان سعودی حادثۀ مکه را “خواست خدا” خواند
حادثه مرگبار منا که تاکنون منجر به مرگ دست کم ۷۱۷ نفر شد شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی عربستان سعودی اعلام کرد مرگ زائران در مناسک رمی جمرات، خواست خدا بوده است. او همچنین تاکید کرد که ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی، مسئولیتی در قبال این حادثه ندارد.
سه روز پس از وقوع حادثه مرگبار منا که منجر به مرگ دست کم ۷۱۷ نفر شد شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی عربستان سعودی اعلام کرد مرگ زائران در مناسک رمی جمرات، خواست خدا بوده است. او همچنین تاکید کرد که ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی، مسئولیتی در قبال این حادثه ندارد.
مقامات سعودی با وجودی که به طور رسمی تا کنون درباره علل و عوامل فاجعه منا اطلاع رسانی نکرده اند اما مقامات دولت سعودی در ۳ روز گذشته به علل احتمالی مختلفی از جمله ورود کاروان های آفریقایی در خلاف مسیر در خیابان ۲۰۴ ، گرمای طاقت فرسا و کلافگی حاجیان، قضا و قدر و مشیت الهی ! و… برای توجیه فاجعه منا اشاره کرده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar