onsdag 9 september 2015

نتانیاهو: خامنه‌ای جای کوچکترین توهمی برای حامیان توافق نمی‌گذارد

نتانیاهو: خامنه‌ای جای کوچکترین توهمی برای حامیان توافق نمی‌گذارد

  • 50 دقیقه پیش
Image copyrightAFP
Image captionفعالان طرفدار فلسطین و طرفداران اسرائیل همزمان با سفر بنیامین نتانیاهو به لندن مقابل هم صف آرایی کرده‌اند
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با انتقاد از اظهارات امروز آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفت [آیت‌الله] "خامنه‌ای جای کوچکترین توهمی برای حامیان توافق [اتمی] باقی نمی‌گذارد. او به روشنی آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند و از قصد ایران برای نابودی اسرائیل می‌گوید."
بنیامین نتانیاهو با رد حرف‌های رهبر ایران گفت اسرائیل نابود نخواهد شد.
او گفت: "اسرائیل کشوری قوی است و قویتر هم خواهد شد. اما نتیجه‌ای که می‌شود از حرف‌های رهبر خودکامه تهران گرفت این است که همه کشورهای مسئول باید برای توقف تجاوز و ترور ایران، که متاسفانه به واسطه توافق تشدید می‌شود، همکاری کنند."
آیت‌الله خامنه‌ای امروز، ١٨ شهریور، با اشاره به توافق اتمی ایران و قدرت‌های جهان گفت: "برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده شده‌ایم اما ما به آنها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولا نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت."
آقای خامنه‌ای تاکید کرد تا آن موقع هم "روحیه‌ اسلامی مبارز، حماسی و جهادی، صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت."
بنیامین نتانیاهو به محض ورود به لندن به این گفته‌ها واکنش نشان داد.
همزمان با سفر نخست‌وزیر اسرائیل به لندن، طرفداران فلسطین و طرفداران اسرائیل مقابل هم صف‌آرایی کردند. تجمع آنها در نزدیکی مقر نخست‌وزیر بریتانیا برگزار شد که از بنیامین نتانیاهو پذیرایی می‌کند.
خبرگزاری فرانسه می‌گوید صدها طرفدار فلسطینیان و حدود صد طرفدار اسرائیل در این تجمع حضور داشته‌اند.
بنیامین نتانیاهو در حالی به لندن سفر کرده است که دولتش به خاطر ادامه سیاست شهرک‌سازی در اراضی اشغالی مورد انتقاد گسترده بین‌المللی است. علاوه بر این ناظران سیاست بین‌الملل می‌گویند دستیابی ایران به توافق هسته‌ای، به رغم فشار شدید اسرائیل و تلاش‌های بی‌سابقه بنیامین نتانیاهو، موضع اسرائیل را تضعیف کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar