onsdag 9 september 2015

بازگشت تظاهر‌کنندگان لبنانی به خیابان‌های بیروت

بازگشت تظاهر‌کنندگان لبنانی به خیابان‌های بیروت

  • 36 دقیقه پیش
Image copyrightEPA
Image captionمدتی است که مردم لبنان به ناکارآمدی دولت در حل بحران سیاسی کشور و ارایه خدمات عمومی معترضند
تظاهرکنندگان در لبنان بار دیگر به خیابان‌های بیروت، پایتخت، برگشته و اعتراضات خود را درباره تداوم بن‌بست سیاسی و فقدان خدمات عمومی در کشور، ابراز کرده‌اند.
گروهی از این تظاهرکنندگان به سوی اتومبیل سیاستمدارانی که برای شرکت در جلسه‌ای با هدف تلاش برای خاتمه‌دادن به این بن‌بست سیاسی در حرکت بودند، تخم مرغ پرتاب کرده‌اند.
این تظاهرگنندگان همزمان شعار می‌دادند "دزدان، دزدان، برین پی کارتون."
تظاهرات در لبنان جند روز پیش و بر سر انباشته شدن زباله در بیروت و ناتوانی دولت از حل این مشکل آغاز شد. معترضان مشکل زباله را به مشکلات سیاسی دیگر لبنان گره زده‌اند.
شعار اصلی این اعتراضات در این مدت "بویتان بلند شده" است، که به بحران زباله کنایه می‌زند.
مقامات امنیتی امروز (چهارشنبه ۹ سپتامبر/۱۸ شهریور) به دنبال احتمال این تظاهرات در بیرون محوطه پارلمان حصارهای فلزی امنیتی برپا کردند و خودروهای زره پوش پلیس در خیابان‌ها به حالت آماده باش درآمدند.
بر اساس گزارش‌ها، در جلسه رهبران سیاسی کشور توافقی صورت نگرفته و قرار شده که به زودی جلسه‌ای دیگر با هدف خاتمه دادن به بحران سیاسی برپا شود.
لبنان هم‌اکنون در بن‌بستی سیاسی به سر می‌برد و پارلمان و رئیس جمهور ندارد. تمام سلام، نخست‌وزیر، پیشتر هشدار داده که اعتراضات لبنان را به سوی "فروپاشی" می‌برد و تهدید کرده که ممکن است استعفا دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar