onsdag 27 maj 2015

یوفا خواستار تعویق انتخابات ریاست فیفا شد

یوفا خواستار تعویق انتخابات ریاست فیفا شد

  • 1 ساعت پیش
اتحادیه فوتبال اروپا در واکنش به دستگیری‌ هفت نفر از اعضای ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال و مطرح شدن اتهام رشوه‌خواری و تبانی در مورد این نهاد، خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست فیفا شده است.
در بیانیه یوفا آمده است: "اعضای کمیته اجرایی یوفا بر این باورند که باید در هدایت و رهبری فیفا تغییر جدی و اساسی به وجود آید، همچنین اعضای این کمیته خواهان به تعویق افتادن کنگره سالانه فیفا و برگزاری انتخابات فیفا در شش ماه بعد هستند."
در ادامه بیانیه اعضای کمیته اجرایی یوفا آمده است که اعضای اتحادیه فوتبال اروپا فردا برای بررسی بیشتر اتفاقات مرتبط با فیفا و همچنین "محافظت از فوتبال" گرد هم خواهند آمد.
از سوی دیگر کمیته اخلاقی فیفا با انتشار بیانیه‌ای ۱۱ نفر از اعضای فیفا را به طور موقت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد و هانس یواخیم اکرت، رئیس این کمیته گفت: "اتهام‌های این افراد به طور روشن با فوتبال ارتباط داشت و در نتیجه باید واکنشی جدی و در خور با آن صورت می‌گرفت. کمیته اخلاقی فیفا اقدامات لازم را بر اساس قوانین داخلی فیفا انجام خواهد داد."
جفری وب، معاون فیفا و رئیس پیشین کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب، ادوواردو لی از کاستاریکا، یوجینیو فیگوریدو رئیس نهاد فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به "کونمبول"، خوزه ماریا مارین از برزیل، جک وارنر، چاک بلیزر، داریل وارنر، رافائل اسکویل و کوستاس تاکاس یازده فردی هستند که کمیته اخلاقی فیفا آنها را به طور موقت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرده است.
صبح امروز ماموران پلیس سوئیس هفت نفر از اعضای ارشد فیفا را به اتهام رشوه‌خواری، تبانی و فساد در هتلی در زوریخ بازداشت کردند.
گفته شده است که اتهامات گزارش شده مربوط به موارد گسترده فساد در این نهاد ورزشی بین‌المللی از جمله اتهام بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رشوه در مورد درخواست میزبانی جام‌جهانی و همچنین حق پخش بازیهای فوتبال در طول ۲۰ سال گذشته است.
اداره فدرال قضایی سوئیس (اف او جی)، در بیانیه‌ای گفته است که مقامات آمریکایی ظن این را دارند که متهمان از اوایل دهه ۹۰ میلادی مشغول دریافت رشوه بوده اند. به گفته بیانیه، دریافت رشوه در خاک آمریکا مورد توافق قرار گرفته و از طریق بانک انتقال پیدا کرده است.
سپ بلاتر، رئیس فیفا با صدور بیانیه ای از انجام تحقیقات در مورد اتهامات وارده استقبال کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar