fredag 29 maj 2015

نگرانی عفو بین‌الملل از احتمال اعدام ضارب یک بسیجی

نگرانی عفو بین‌الملل از احتمال اعدام ضارب یک بسیجی

  • 3 ساعت پیش
مراسم تشییع جنازه علی خلیلی
سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از احتمال اعدام احسان شاه قاسمی اظهار نگرانی کرده است. دیوان عالی ایران هفته گذشته حکم اعدام احسان شاه قاسمی را تایید کرد.
به گزارش مهر پدر احسان شاه قاسمی از خانواده علی خلیلی درخواست عفو کرده است.
آقای شاه قاسمی گفته است: "در این سالها تنها ندامت و پشیمانی احسان را شاهد بودیم و خود ما هم به عنوان خانواده احسان هرکاری می‌کنیم تا خانواده شهید بدانند ارزش خون شهید علی خلیلی برای ما بسیار بالا است."
احسان شاه قاسمی و دوستانش در تیر ماه سال ۱۳۹۰ و به دنبال "تذکر" یک بسیجی به نام علی خلیلی، با او درگیر شدند و در این درگیری احسان شاه قاسمی با چاقو علی خلیلی را زد.
علی خلیلی به احسان شاه قاسمی و دوستانش به دلیل اینکه در ماشین آهنگ‌ "غیرمجاز" با صدای بلند گوش می‌دادند تذکر داده بود.
علی خلیلی مدتی در بیمارستان بستری بود و چند عمل جراحی روی او انجام گرفت و مرخص شد اما حدود سه سال بعد و در فروردین سال ۱۳۹۳ درگذشت.
علی خلیلی و خانواده‌اش در پرونده درگیری به احسان شاه قاسمی رضایت داده بودند اما بعد از درگذشت علی خلیلی پرونده دوباره به جریان افتاد و اتهام قتل علیه احسان شاه قاسمی مطرح شد. رئیس پزشکی قانونی ایران اعلام کرده بود که ضربات چاقو "با مرگ او [علی خلیلی] بی‌ارتباط نبوده است".
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود گفته است که احسان شاه قاسمی دسترسی به وکیل مورد نظر خود و محاکمه‌ عادلانه نداشته و در اصل یک بار محاکمه شده و مورد عفو قرار گرفته بود.
بعد از درگذشت علی خلیلی گروهی از او با عنوان "شهید امر به معروف و نهی از منکر" یاد می‌کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar