fredag 29 maj 2015

«یک فرمانده سپاه پاسداران» در جبهه رمادی عراق کشته شد

«یک فرمانده سپاه پاسداران» در جبهه رمادی عراق کشته شد

به گزارش خبرگزاری حج جنازه جاسم نوری روز جمعه از «حرم امام حسین» تا «حرم عباس» در کربلای عراق تشییع شده است.گزارش‌ها حاکی است که سید جاسم نوری، از فرماندهان سپاه پاسداران، روز پنجشنبه هفتم خرداد در نزدیکی شهر رمادی استان انبار عراق در درگیری با گروه خلافت اسلامی (داعش) کشته شده است.
 
خبرگزاری «حج»، وابسته به «حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت»، از جاسم نوری به عنوان «مدافع حرم» یاد کرده است.
به گزارش خبرنگار این خبرگزاری، جنازه جاسم نوری روز جمعه هشت خردادماه خردادماه از «حرم امام حسین» تا «حرم عباس» در کربلای عراق تشییع شده است.
 
به گزارش سایت‌های اصولگرایان، جاسم نوری اهل خوزستان و از فرماندهان جنگ هشت ساله ایران و عراق بود که روز پنجشنبه در جبهه رمادی کشته شد.
 
طبق این گزارش‌ها، وی طی سال‌های گذشته در جبهه‌های سوریه و عراق مشارکت فعال داشته است.
توضیحات بیشتری در خصوص چگونگی کشته شدن جاسم نوری منتشر نشده است.
 
از تابستان سال گذشته و آغاز پیشروی گسترده گروه حکومت اسلامی (داعش) در غرب عراق و تصرف بخش زیادی از مناطق سنی نشین این کشور  توسط گروه یاد شده، شماری از فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران در عراق کشته شده‌اند.
 
سیدرضا حسینی‌مقدم٬ معاون اطلاعات عملیات لشگر پنج نصر در بهمن ماه سال گذشته در جنگ با نیروهای گروه حکومت اسلامی در نزدیکی سامرا کشته شد.
 
سرتیپ حمید تقوی از فرماندهان سپاه پاسداران نیز دی‌ماه پارسال حین انجام «ماموریت مستشاری» در شهر سامرای عراق کشته شد.
گروه حکومت اسلامی دو هفته پیش توانست شهر رمادی مرکز استان انبار عراق را تصرف کند.
 
با عقب‌نشینی نیروهای دولتی از شهر رمادی، اکنون شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران با استقرار در نزدیکی این شهر در آستانه انجام عملیات برای بازپس‌گیری این شهر هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar