tisdag 23 oktober 2018

دعوت یک روحانی مسلمان به مراسم «عشاء ربانی» حاشیه ساز شد

دعوت یک روحانی مسلمان به مراسم «عشاء ربانی» حاشیه ساز شد

دعوت یک روحانی مسلمان از سوی کلیسای اکسفورد برای سخنرانی در مراسم عشاء ربانی این کلیسا، سبب اعتراض برخی از اسقفهای انگلستان شده است.
«محبت نیوز»- منورالحسین که سال گذشته به دلیل خدمات بین الادیانی خود و بخصوص تلاشهایش در زمینه بهبود روابط ادیان و جامعه مدال افتخار ملکه انگلستان را دریافت کرده بود، از سوی لوئیس ریچاردسون، معاون رئیس دانشگاه آکسفورد، دعوت شده بود تا مراسم عشای ربانی کلیسای این دانشگاه را اجرا کند.
به نقل از تارنمای موسسه گفتگوی ادیان، این دعوت با اعتراض مقامات محافظه کار کلیسای انگلیس و کلیسای اکسفورد مواجه شده است. اسقف کرانمر در وبلاگ خود به عنوان اعتراض نوشته است: من هنوز متوجه نشده ام چطور ممکن است یک امام مسلمان بتواند در مراسم آیینی عشای ربانی را که نیاز به ایمان مسیحی دارد و بر اساس قواعد خاص کلیسای انگلستان است شرکت کند. از نظر کلیسا این رفتارهای بدعت آمیز محکوم است.
اسقف نشین اکسفورد در پی اعتراض اسقف کرانمر تا کنون ۱۲ شکایت نامه فقط از سه ناحیه محلی دریافت کرده است.
گفتگوی ادیان در ادامه نوشته است، اما در بیانیۀ رسمی دانشگاه آمده است: دانشگاه مقدم حسین المنور را در مراسم عشای ربانی این دانشگاه گرامی میدارد. منور اولین فرد غیر مسیحی نیست که برای سخنرانی در مراسم عشای ربانی به این دانشگاه دعوت شده است. حضور حسین در مراسم یکشنیه آینده نشانۀ تعهد محکم کلیسا، دانشگاه و جماعت های دینی به گفتگوها و تعاملات بین‌الادیانی است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram

نمایش نظر دهی 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar